Easy Star, střídavý pohon
Parametry
Výrobce: Multiplex
Rozpětí: 1370 mm
Délka: 870 mm
Váha: 516 g
Plocha křídla: 24 dm2
Vrtule: Graupner 5,5/5,5" CAM Speed Prop
Motor: HXT 2835 (380S) 2700kv Brushless Inrunne
Elektronika: regulátor 25A
Serva: 2x HS-81
Baterie: Li-pol 2.200 mAh 3S
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Ahoj,
po zkušenostech s Mini Magem jsem byl rozhodnut pro metrového akrobata, nicméně jsem si říkal, že ze zvědavosti vyzkouším i populární Easy Star, byť by to mohlo vypadat jako krok zpět.
Stejně jako u Mini Maga jsem rovnou vsadil na silnější střídavý motor, tentokrát na inrunner HXT 2835 (380S) 2700kv Brushless s vrtulí Graupner 5,5/5,5" CAM Speed Prop.
STAVBA:
Předělaných Easy Starů na střídavý pohon jsem viděl několik, ale nechtěl jsem jen tak přišroubovat outrunner na vlepenou přepážku - prostě to musí být vestavba trochu s citem pro detail. Změřil jsem tedy tedy průměr původního stejnosměrného motoru ( 28 mm ) a podle toho jsem hledal střídavý inrunner.
Velikost vrtule je vzhledem k blízkosti trupu limitována, proto jsem zvolil motor s větším počtem otáček. Zástavba motoru byla v pohodě, pro lepší chlazení jsem jej nechal 3-4 mm vyčnívat z trupu i když podélného místa je v gondole víc než dost.
Vrtuli jsem zvolil kvalitní a to Graupner 5,5/5,5" CAM Speed Prop. Easy Star má navíc pro jistotu trup po celé spodní straně vyztužený páskou se skelnými vlákny ( mřížka ), stejně tak i horní část trupu od motoru k ocasním plochám.
POHON:
Nedávno jsem si pořídil nový měřič Watt"s Up a po zapojení se zobrazilynásledující hodnoty: Max. proud: 24,28 A / Příkon: 277,5 W
Regulátor 25A je tedy v pohodě, výkon vychází nějakých 210-220 W, což stačí na vcelku rychlé nastoupání nebo vytáhnutí z krizových situací.
Váha modelu před letem je 516 g ( s přijímačem Spektrum AR6200 a regulátorem 25A ), když přidám baterii Li-Pol 2.200 mAh 3S tak 687g.
Počítám, že cca 30g gramy by to chtělo ještě dovážit na předek nebo dát těžší baterii.
ZÁLET:
Proběhl v neděli 3.8.2008 za termiky a lehkého nárazového větříku ( prostě nedočkavost :-), navíc s těžištěm silně vzadu, byť bylo podle plánku, tedy nějakých 80 mm od náběžné hrany. Rychle jsem při prvním letu trimoval s tím, že dám přistání a dovážím. Celkem jsem takhle baterii po přistání posouval dopředu 2x, než jsem našel správné místo - naštěstí je vpředu prostoru víc než dost.
Jinak můžu říct, že zálet byl pro mě vážně ADRENALIN :-) - u Easy Staru je totiž znát koncepce tlačného uspořádání a chybějících křidélek. Na přidání plynu nereaguje až tak rychle jako u tažného provedení, stejně tak jsem několikrát marně vyrovnával křidélky ( ty tam zkrátka nejsou :-). Každopádně první tři přistání proběhla zcela hladce do trávy ...
RayBan
Komentáře
Hehe,ty delas tsejny pokroky jako ja:-Dja mel optica a taky ted mam spektrum dx6i:-)
Čekal jsem kolmý start :-), ale ten to nedá ... nicméně o poznání je stoupání lepší, než původní stejnosměrný motor.
No to koukam :D strcit na cvicny pomaly letadlo vrtuli pro pylonovy zavodak :D Jak to s ni lita? Neplaca to spis jen zbytecne vzduch? Nak
To se vůbec nedivím, Easy Star je skvělý éro, není divu, že ho má každý druhý :o)
Ahoj, jsi všímavý :-)) ... no dal jsem jej tam s předstihem, než se někdo ozve. Dnes jsem stihnul v podvečer druhý zálet a začíná se mi líbit čím dál víc.
Jejej, chudák Easy Star, to už je na prodej jo? Takovej krasavec, toho bych být tebou neproával.