Fox 1800
Parametry
Výrobce: Pro Pelikána někde v Číně
Rozpětí: 1800 mm
Délka: 880 mm
Vrtule: Aeronaut 10x6
Motor: EMax BL 2215/20
Elektronika: setová
Serva: setová
Baterie: 3S 2200mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
V loňské sezóně prodělal Foxík několik pádů, přičemž ten poslední měl za následek neopravitelnou destrukci křídla a plastové průchodky uprostřed trupu, kterou se provléká uhlíková spojka křídel. Rozhodl jsem se tedy pro jeho generálku, při které dostal nová křídla, výkonnější motor, novou motorovou přepážku, lepší vrtuli, zvětšenou směrovku, nové uchycení kabinky a povrchovou úpravu. Zajištění křídel jsem předělal na dělenou spojku a suché zipy, protože s tím původním byly od začátku jen potíže. Křídla se během letu neustále povytahovala a nakonec popraskaly plastové objímky, kterými se uvnitř křídel uhlíková spojka zajišťoval. Bohužel u jednoho nově zakoupeného křídla však udělali čínští soudruzi docela nepříjemnou chybu, protože byla špatně osazená páka vlepeného serva a nebylo možné dosáhnout plné výchylky křidélka. U tohoto modelu nelze jinak, než vyříznout nad vadným servem kousek poliše, přilepené servo opatrně vydloubnout, páku správně osadit, vše vrátit na původní místo a slepit. Nic složitého, ale u nového náhradního dílu to nepotěší. Prasklou plastovou průchodku uvnitř trupu jsem odvrtal a nahradil hliníkovou trubičkou, která je přilepena k trupu Purexem, kupodivu se to ani nehne. Protože původní směrovka byla prakticky neúčinná, protáhl jsem jí proužkem balzy přilepené UHU porem o cca 1,5 cm s nadějí, že se to zlepší. Bohužel to skoro vůbec nepomohlo a na směrovku Foxík reaguje stále velmi neochotně. Uchycení kabinky je nově na dva magnety, protože to původní nemožné plastové odešlo během několika málo použití a následné provizorní uchycení gumičkou mě dost otravovalo. Povrchová úprava je po předchozím decentním očištění perchlorem provedena akrylátovou barvou, která na takto připraveném EPP docela obstojně drží. Celý model, včetně vytvořených nálepek z průhledné samlepicí fólie, byl nakonec několikrát natřený rozředěným Unilepem LA, což je lihem ředitelné lepidlo na polystyren, k dostání například v potřebách pro kutily. Plechovka 0,5 l za necelých 200,- Kč bohatě vystačí na několik modelů, takže je to poměrně laciná, nenáročná a docela účinná metoda, jak EPP zpevnit a ochránit od drobných poškození, inspiraci jsem převzal odtud: "http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=66&n=uprava-povrchu-penovych-modelov---1cast". Navíc mám subjektivní dojem, že s takhle vytvořeným hladkým povrchem křídel ty bublinkáče i líp a rychleji lítají. Když se Foxík bez motoru pustí z větší výšky střemhlav dolů, tak je ten hukot při nízkém průletu nad zemí docela mazec. Výkonnější motor sice nebyl až tak moc nutný, většinou lítám maximálně tak na 3/4 plynu, ale ten původní setový motor jsem při pádu taky zrušil a rezerva výkonu se hodí například do silnějšího větru, se kterým si Fox dokáže bez problémů dobře poradit. Až na tu bídnou směrovku a několik dalších zmíněných nedostatků je Fox 1800 povedený letadlo, se kterým se po nemnoha úpravách dá celkem hodně užít. Nějaké dlouhé poletování v termice sice moc neumí, ale pro lítání stylem nahoru dolů a jednodušší akrobacii je naprosto vyhovující.
Komentáře