Apprentice 15e RTF DX5e
Parametry
Výrobce: E-flite
Rozpětí: 1475 mm
Délka: 940 mm
Váha: 1232 g
Plocha křídla: 33.7 dm2
Vrtule: E-flite 11x8
Motor: E-flite BL15 outrunner, 840 ot/min/V
Elektronika: regulátor 30A, RC souprava Spektrum 2,4GHz
Serva: E-flite, 2x křidélka, 1x výškovka a 1x směrovka s podvozkem
Baterie: E-flite 3-čl. Li-Pol 3.300 mAh 15C
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Ahoj,
rozhodnul jsem se vyzkoušet novinku pod názvem Apprentice 15e RTF DX5e ( čte se "aprentys" ) od E-flite. Jedná se o kompletní RC set a klidně můžu po první zkušenosti říct, že je vhodný pro začátečníky - součástí je plně sestavený model letadla, střídavý motor 840Kv, regulátor 30A, 4x serva, Li-Pol baterie 3.300 mAh 3S, nabíječka a RC souprava Spektrum 2,4GHz s přijímačem AR500, který má plný dosah.
Stačí tedy vložit nabitou baterii a můžete letět - prima, ne ?
Mám doma baterie, na které jsem zvyklý, takže jsem použil vlastní 3-čl. Li-Pol 2.200 mAh 20C. Abych nemusel pájet konektory, tak jsem vyndal i regulátor a dal vlastní 40A místo originálního E-flite 30A.
Poté již jen stačilo nasadit podvozek, připevnit VOP + SOP a zkontrolovat těžiště, které s baterií 171g vyšlo úplně přesně !
Je neděle 24.8.2008 cca po 19:00 hod a blížil se západ slunce, takže jsem Apprentice 15e rychle popadnul a jel na místní hřiště. I přesto, že je udržované, tak jsem díky malým kolům jen sekal trávu a pojížděl, bez náznaku vzletu.
Takže runway kunovického letiště to jistí - rychle vše zpět do auta a za 20 min jsem na místě. Připevnit křídlo, udělat kontrolu všech ovládacích funkcí a rychle do vzduchu - tohle éro je D.O.K.O.N.A.L.É.
Na plný plyn se odlepí po pár metrech, perfektní pomalý a plynulý let, po stáhnutí plynu mírné opadání, líbí se mi i řiditelný podvozek - zkrátka nechápu, proč jsem se tak dlouho zdržoval s Mini Magem. Tolik moje první zkušenost, dám více letů a přidám brzy další poznatky.
17.9.2008:
mám Apprentice 15e již třetí týden a za sebou 30-35 letů bez jediné nehody. Tohle je tak pohodové éro, že s ním snad nejde havarovat :-)
Vyzkoušel jsem nově zakoupený měřič Wats"up a zde jsou hodnoty:
napětí 11,75V
proud 23A
příkon motoru 274,1W.
Po zohlednění účinnosti bude reálný výkon okolo 200-220W, což i při těch rozměrech bohatě stačí na stoupání pod úhlem 45°
Moje tipy na vylepšení:
- vidličky pák zajistěte několikrát omotanou lepící páskou a původní gumičky dejte přes pásku.
- na kabely serv z křídel dejte cca 15-20cm dlouhé prodlužovací kabely, křídlo se potom lépe nasazuje
- máte-li vlastní regulátor s vypínačem, tak z boku je příprava pro jeho uchycení
- má-te li možnost, vsaďte vlastní šestikanálový přijímač a nastavte si křidélka jako klapky, model opravdu dobře klouže a tohle se hodí
- pro vzlety z trávy kupte za 3 x 40 Kč mechová kola o prům. 73 mm ( 3 x 11g ), usnadní vám to starty a přistání, ta původní jsou tak na cestu, asfalt
- vidličku na servu směrovky vyměňte za kovovou, protože je spojena s ovládáním předního kola a má tendenci praskat. Na druhou stranu by to zase chtělo karbonové převody ....
Jinak není co vylepšovat, je jasné, že by letadlo v pohodě zvládlo nějakou tu kamerku, ale to už nechám na vás .... :-)
22.9.2008:
Dal jsem naposled ještě 3 lety, rozložil do krabice a poslal novému majiteli do Kutné Hory, tak ať slouží !
RayBan
Komentáře
Taky mám aprentice a je to éro na kterým se dá perfektně naučit. Jen při malý akrobacii nevydržela výškovka a směrovka, byly na kusy rozlámaný, takže byla provedena výměna za balzu a nemá to chybu. Je to spíš větroň. A s tou kamerkou to opravdu nemá chybu, já si ji nechal je to má první :D a ta prostě nezrezaví.
Nyní se prodává i jako plug and play.
parádní,škoda že se neprodává jako plug and play...