Mamlas 1
Parametry
Rozpětí: 800 mm
Délka: 580 mm
Váha: 478 g
Plocha křídla: 17 dm2
Vrtule: GWS 8x6
Motor: EMAX CF2822
Elektronika: RAY R-20B
Serva: 1x 16g, 2x9g
Baterie: 1300/3s
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Povalovalo se mi doma křídlo z depronu, z mého prvního bláhového pokusu o modelaření, původně Speedy Bee s rozpětím 800 mm a hloubkou 280 mm. Zbytek jsem se snažil (i přes nulové skušenosti) navrhnout a dopočítat ručně podle článků na netu a vzhled upravit tak, aby to trochu připomínalo letadlo.
Pokud to někoho zajímá vyšlo mi následující:
poměrná délka trupu 0,725
poměr délek trupu 0,26
štíhlost křídla 3,57
mohutnost VOP 0,394
mohutnost SOP 0,034
Doufám, že to bude létatelné, zkusím ihned při solidním bezvětrném počasí, když najdu aspoň trochu vyšší trávu. Dám vědět jak jsem dopadl, případně foto pro škodolibce :-).
S povrchovkou jsem se moc nemazlil, je to opravdu jenom pokus.
Vše dopadlo v souladu s pojmenováním poletovadla :-), po prvním neúspěšném pokusu se špatně vyoseným motorem sice již letělo v přímém směru, ale pro změnu v ukázkových přemetech, výsledek je na posledních dvou fotkách.
Už jsem ani nezkoumal důvod a poslední let byl do žlutého kontejneru. Ještě, že mě stavba baví stejně jako létání. Teď se budu nějakou dobu držet osvědčených modelů.
Komentáře
Dobrý postřeh, hned jsme běžel do sklepa, vyosení mám teď asi 1°, možná míň, už se pracuje na úpravě, díky.
A motor máte dostatečně vyosený doprava?
Není to z fotek moc patrné, ale moc to nevypadá.
Zkusil bych ho spíše nejprve hodit bez motoru, zda se také stáčí.
Tak včerejší první pokus o zálet moc nedopadl. Ihned po odhozu na asi 2/3 plynu se prudce stočí doleva a padne po křídle, zřejmě daň za malé rozpětí, velkou hloubku křídla a malou rychlost, mám nad čím přemýšlet. Zkusím vrtuli 9x5, odhoz na plný plyn se stočením éra v pravém náklonu, možná i nastavení křidélek trimem trochu "kontra". Zatím žádné větší škody.
Držím palce ať to dobře létá a hladce přistává. :-)
Uvidím, regulátor je v čumáku pod baterkou. Otvor na motor je těsně menší než vrtulový kužel a pod motorovou překážkou je dost volného místa.
Dík za upozornění určitě pohlídám, případně přidám větrání.
Hezké poletovadlo. :-)
Nebojíte se ale, že takhle zaizolovaný, neuchladíte regulátor?