Aerosaně RF 8
Parametry
Výrobce: domácí výroba
Rozpětí: 330 mm
Délka: 750 mm
Váha: 1100 g
Vrtule: 10x5
Motor: Turnigy 3642/1200kv
Elektronika: reg.30A ,Fly sky
Serva: Hi-tec HS 422
Baterie: 3 čl.lipo 2250 mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Já dělám spíš polomakety v poslední době letadel z dvacátých let z vlnitého plechu. Já už jsem koukal po saních ANT-4, lákalo mě, že jsou z vlnitého plechu, ale odradila mne ve předu jen jedna lyže. Možná je zkusím příští zimu. Chtěl jsem udělat éro Junkers 21, ale že jsem udělal už podobné Junkers K-16, tak jsem si dal oddychovku na tyto saně a bavilo mě to.
V prosinci jsem si vygumoval malý třípohleďáček a nějaké obrázky a začal s tím že to udělám do Silvestra, to tady v Děčíně máme s modelářema takové Silvestrovské lítání ráno. To jsem nestihnul, stejně ale nebyl sníh. Jinak jsem na stavbu použil prakticky jen extruďák, kousek překližky na uchycení motoru, balsu na středovou výztuhu lyží.
Trup je celý slepený s nařezaných desek z EPS na tl. 8 mm včetně 5ti přepážek. Pevnostně dobrý a lehký. Střelec a řidič jsou přilepeni ve výsuvných „kaslíkách“. Pod předním je servo a řízení, pod druhým přijímač. V zadní části je otvor pro regulátor a LiPo.
Lyže jsem nevěděl jak udělat po domácku na stole. Plech je těžký a namrzá. Překližka doma těžko zpracovatelná. Pak mě napadlo toto jednoduché řešení), které se sice liší od originálu, ale osvědčilo se při výrobě i dobrém ježdění. Vzhled moc neutrpěl, nakonec není to maketa na soutěže, ale aby se to podobalo a jezdilo. Šířku lyží jsem zvětšil na 50mm, vnější rozchod lyží zvětšil na 330mm. Z 3mm tvrdé balsy vyříznul boční tvar lyží tak, aby dole přesahoval jako vodítko (současně výztuha). Vyříznuté lyže z EPS jsou nalepeny z obou stran na balsové žebro. Na spodek lyží jsem pomocí oboustranné lepící pásky nalepil podle vodítka pruhy umělé hmoty tl. 1mm. To je nezbytné aby nenamrzaly. Střelce Ivana a řidiče Vasju jsem „vysochal“ z EPS.
Překvapily mě dobré jízdní vlastnosti, stabilita i v zatáčkách a dobrá řiditelnost. Myslím a vím ze zkušenosti, že tato velikost je optimální, respektive minimální, aby aerosaně takto jezdily v terénu.
Pro zajímavost jsem se pídil po tom nápisu LEMBITU. On to byl estonský (estonské saně) středověký zbojník, takový jejich hrdina něco jak
Komentáře
Mate moje sympatie,aj ja rad robim nieco atypicke.Len tak dalej...
Bodovat nebudem,aj tak to nerobite,ako ja,preto...
Páni, jezdí to a také vypadá výborně!!