Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1975

Modelář od:1986

Bydliště:Žilina okr.KLADNO

Letiště:AIR MOJO u Lánské obory

Začinal jsem lítat na základní škole v kroužku KŽ u Radka ČÍŽKA a pravidelně se účastnil soutěži v kategorii H a A3 až do roku 1990 a poté si dal pauzu jako každý puberták a znovu se k tomu vrátil v roce 1995 kdy s Modelou FM27 přeladěnou u Zdenka Hnízdila se pustil do větronů a menších RC modelů kolem rozpětí cca 1000mm a starými spalováky od O.S.MAXE a to mě drželo cca 2.roky a pak opět nastála dlouhá prodleva,páč jako řidič kamionu brázdil celou evropu a na nic jiného čas už nezbíval ! Ale jak,už tomu tak osud přeje opět se k eroplánům vrátil v roce 2012 a ze soupravou GRAUPNER MC-16 r.v.1997 co zdědil po tátovi mě to znovu čaplo,že si loni 2013 zakoupil u Zdenka Hnízdila GRAUPNER MX-16 a začínám mit pocit,že už mi to nikdy nepustí !!!

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

avionik V2 no.05/08

Parametry

Výrobce: Sergey Sobakin
Jak postaveno: Ze stavebnice
Kategorie: Hotliner
Materiál: Celokompozit
Rozpětí: 1400 mm
Délka: 960 mm
Váha: 1005 g
Plocha křídla: 15 dm2
Vrtule: sklopka GM 7x9
Motor: scorpion 4015/1450KV HELI
Elektronika: Castle Lite 100A RX-6(REX) DS/14
Serva: 3x KST X08 v5 2.8kg
Baterie: SLS Quantum 5S 1800mAh/65C

Hodnocení

10
z 10 | 1 hlas – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Jedná se o projekt,který jsme poskládali ze dvou starších eroplánů a použili hlavně k testování zda-li to vůbec bude dávat smysl se tímto pohonem zabývat s mým vývojářem Martinem.
Vše již odstartovalo v listopadu 2023 kdy Martin vyrobil motor.přepážku po vzoru Tjarka van Empela(NL) Začátky projektu byli opravdu hodně špatné a bylo hlavně za potřebí přijít na to jaké KV vůbec použít a hlavně jaké listy k tomu naroubovat aby to začalo nějak fungovat ?
Nejdřív použili pohon jen o 1070KV a GM listy 9x21 které točili 11.000 ot/min. a ve třetím kole jsme byli bez proudu a vše hicovalo jako kamna !! Bylo tedy jasné,že jak s průměrem tak hlavně se stoupáním vrtule budeme muset rapidně dolů !!! Dalším jsme zjistili že KV budeme potřebovat mnohem vyšší,aby jsme se dostali někam na 22.000 / 25.000 ot/min.!! Taky testovali různé druhy carbon.vrtulí zn.RFM,Falcon,PRIMOŽ,GM a všechny určené pro F3J/F5J .-)
Kde,ale vzít to správné stoupání a průměry listů když všichni výrobci cílí na kat.F5J ??? Takže logicky muselo dojít k závěru,kdy jsem začal PRZNIT (krájet a brousit listy) aby to mohlo začít fungovat !
Vlastně to trvalo skoro 100.startů (za každého počasí a hlavně zimního) než dospěli po 4.měsících k závěru,že máme konečně to správné nastavení :-)

Jako perličku uvedu jeden příklad,kdy po nasazení listů 8x11 jsme dosáhli rychlosti 356km/h. ale proud nám došel již v 7.kole !!! Takže takové nastavení nelze použít v závodě,který je vypsán na 10.kol .-)

Závěr: budeme to muset nasadit v ostrém závodě,aby jsme věděli zda-li to bude konkurence schopné a k premiéře dojde na
SPRING KŽ PYLONS kam Vás srdečně zveme 11. - 12.května 2024

Komentáře

parádní pokroky
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek