Scorpio FanMax S2078
Parametry
Výrobce: Scorpio
Rozpětí: 1380 mm
Délka: 1055 mm
Váha: 1050 g
Plocha křídla: 27 dm2
Motor: Fantex 4xx
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Scorpio FanMax je hornoplošník velmi netradičního tvaru s konstrukčním křídlem a výškovkou z balzy a trupem z depronu. Balzová křídla jsou vyrobena velmi kvalitně a přesně včetně potažení elegantním průhledným plastovým filmem. Stejně tak veškerým dalším částem, jakou jsou laserem řezané překližky, kola, plastová kabina, bižuterie atd. nelze vůbec nic vytknout. Vše dokonale lícuje a sedí tak, jak má, což nebývá u ostatních modelů vždy pravidlem. Slabším článkem stavebnice je však, dle mého názoru, depronový trup, který se skládá ze dvou již z výroby slepených částí. Bohužel části nebyly slepeny naprosto dokonale a tak docházelo k menším problémům při samotné stavbě. Trup je zároveň vzhledem k použitému materiálu velmi náchylný na poškození, kdy stačí pouze těsnější uchopení nebo zavadění nehtem k problému. Veškeré tyto neopatrné hmaty jsou pak na tmavě modrém trupu okamžitě vidět a oděrky už zachrání maximálně přiložené nálepky, které samozřejmě nemůžete umístit vždy tam, kde se vám podařilo trup lehce poničit. Lehce nepraktická je také dvojitá přepážka z překližky, ke které se následně dvěma plastovými šrouby připevňuje křídlo. Přepážku je kvůli váze křídla nutné důkladně přilepit, což však znemožňuje další přístup k servům, která jsou pod křídlem. Prakticky to znamená, že je nutné serva zalepit do středu letadla pod zmíněné přepážky a v případě jejich případně poruchy je takřka nemožné serva vyměnit bez drsnějšího zásahu do překližkové konstrukce.
Technické údaje:
Stručně řečeno stavebnice obsahuje prakticky vše, co je potřeba k letu kromě motoru, regulátoru, serv a baterie. Model nemá křidélka, takže má ovládanou pouze výškovku a směrovku, které disponují relativně velkou plochou. Obojí je pak ovládáno servy (připraveno na serva 2x 9g např. klasické HXT900), která jsou umístěna vpředu letadla, v prostoru pod křídlem. K servům jsou svedena táhla od směrovky, výškovky a předního (řiditelného) kola. Baterie je snadno dostupná skrze odnímatelnou plastovou kabinu, která kryje skutečně nadprůměrný prostor pro baterii sestavený z překližky. Kabina se na místě fixuje pomocí dřevěného trnu vespod a plastového šroubu navrchu kabiny. Regulátor se nachází ve volném prostoru pod křídlem těsně před dmychadlem tak, aby byl co nejblíže motoru. Na samém dně středu letadla se umísťuje přijímač, ke kterému je opět zhoršený přístup z důvodu překližkové konstrukce. Zde je však možné využít velkého prostoru bateriového lože, kam je také možné přijímač uložit. Z mého subjektivního pohledu vidím jako menší technický nedostatek zvolené dmychadlo. Doporučený fantex 4xx má celkem atypický průměr 62,3mm. Velmi těžko se tak najde ideální (a levnější) náhrada a nezbývá než zakoupit doporučené dmychydlo, které však stojí bezmála jako polovina celé stavebnice.
Závěrem:
Výrobce uvádí, že jde o model pro začátečníky. Vzhledem ke složitosti stavby a počtu dílů, které je třeba sestavit, nemohu letadlo doporučit jako začátečnické. Sám se považuji za začátečníka a začátečnické letadlo si spíše představuji tak, že ho vybalím z krabice, srazím křídla a letím. Zde je naopak nutné pečlivě a vcelku přesně sestavit mnoho různých dílů. Nicméně model, jehož cena lehce přesahuje 2.000,-Kč, je to bezesporu velmi zajímavý a kvalitní. I přes několik zmíněných, a vesměs drobných, nedostatků letadlo rozhodně nezklame.
Veškeré názory jsou samozřejmě velmi subjektivním dojmem, a proto máte-li jiné zkušenosti s tímto letadlem, tak se o ně neváhejte podělit.
Komentáře
Trup tohodle éra je úplně na hov... Pěkně vypadá jen před prvním letem, už při stavbě musíte dávat bacha jak to držíte nebo kam to položíte. Měl jsem ho asi před 4 roky , dokonce i vyšší tráva se zařezávala do trupu při startu nebo přistání - od té doby se mi dělají pupínky vždy když vidím samolepku Scorpio, křídlo je ok , jinak nic.
Velmi pekny model, ale hadam ze trup bude stejna potiz jako u Capriola od stejne firmy. Staci bouchanec, spatne pristani, nebo neco podobneho a okamzite se zlomi nebo praskne. Ja musel cely trup polepit skelnou paskou, pak to vydrzelo neuveritelne veci. Nak
obdobu wild hawku mám taky (hawk sky) a souhlasím s tebou, že tohle je mnohem hezčí. o to víc však budou bolet případné karamboly.
Tak keď to porovnáš s wild hawkom :D.
osobně bych model ohodnotil tak, že je tak ošklivý, až je hezký :)
Krásny, elegantný model, ktorý vidím prvýkrát.