Tiger 60
Parametry
Výrobce: Phoenix Model
Rozpětí: 1700 mm
Délka: 1400 mm
Váha: 3500 g
Plocha křídla: 49 dm2
Vrtule: k-Series 13x8
Motor: ASP 91 15ccm
Elektronika: Cockpit SX, Duplex 7k
Serva: 5x HS-422, 2xHS-475
Baterie: 5x NiMh 3700mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Zatím můj poslední motorák, až když jsem ho začal stavět, tak mě překvapilo, jak je to veliký. Už to mám skoro hotový, stačí připevnit přijímač a baterie, naprogramovat vysílač a může do povětří. Akorát to pořád odkládám, nějak na to nemůžu sebrat odvahu, ta patnáctka je docela síla. Ale na letištní ploše se už projel. (Červenec ´08)
EDIT 3.11.08 mi už došly výmluvy a tak se Tiger vydal do povětří. Letí to pěkně a není to záludné. Ta patnácka má rozumný přebytek výkonu, na plný plyn pěkně stoupá a jenom mírně se přetáčí, což jsem lehce vykompenzoval trimem, takže to přemotorování není tak hrozné, jak mě strašil Sharkcom dole. Díky velikosti je dobře vidět i ve větší dálce. Červenobílá šachovnice, která je zespodu, zaručuje výbornou viditelnost (povedlo se, klukům vietnamskejm :-)). Až nás bude na letišti víc, dodám letové foto.
Tady jsou další fotky, letové foto vyměním za lepší až budou, zatím létám ve větší výšce, nazval bych to jako seznamovací lety. A přistává to suprově, stačí ho navést do správného směru, vyrovnat a nechat motor na vyšší volnoběh. Sedne to skoro samo jak do peřinky.
EDIT 10.4.09: Létá se s tím v pohodě, umí vývrtku, let na zádech, a s 15 motorem není problém stoupavý výkrut, s volnoběhem a povysunutými klapkami plachtí skoro jako větroň. Už má taky několik šrámů, ale ty vznikly většinou při přepravě autem. Také doplňuji lepší foto z letů.
Mohu vřele doporučit pokročilejším pilotům, je nezáludný, nikam nepadá a kam ho pošlete, tam letí.
V červenci 2009 jsme do něj naložili autonavigaci - výška po trvalém stoupavém letu než ztratil rychlost 295 m a maximální dosažená rychlost 85 km/h.
EDIT 14.11.2010
Jak jsem napsal na začátku - můj poslední motorák. Jelikož jsem se rozhodl pro "bezčoudový" provoz, Tiger se odstěhoval k novému majiteli. Při ceně rychlonabíjecích baterii se už nemusím "otravovat" s palivem a čmoudem.
Komentáře
Ero je pěkný.
Ale aby jsi s tím přemotorováním nedopadl jako já s piperem. Je to tak přemotorovaný že reakční síla motoru éro hned po odlepení od země táhne do strany a při přidání plynu se bojím, že ho to přetrhne vejpůl... Teď mám hlavu jak snížit výkon mototu a hlavně jak se vypořádat s velkým reakčním momentem a krouťákem.... Budu m uset brutálně vyosovat motor a doufat že to pomůže....
Žádný strachy, hornoploch lítá krásně, tak věřím že i tenhle Tiger poletí spořádaně!
A k tomu motoru-plyn můžeš ubrat vždycky, ne? :-)
Potom napiš, jak to lítá.
15asp Není to trochu moc??? Létal sem s modelem o rozpětí 2.2metrů hornoplošník a ,,patnácka,, měla až dost výkonu podle mě je na takovýto model moc.
tak ten je fakt krasnej. uplna zavist :). Snad taky neco stvorim.
Ano, vskutku. Doporučené je 10 - 15, chtěl jsem do toho dát 12, ale zrovna ji neměli skladem, a já když něco takového kupuju, tak jsem netrpělivý a chci mít všechno hned. ;-) Asi nechám řídit toho pána, co sedí vevnitř a já se budu jen dívat.