Elipsoid Pro Evolution
Parametry
Výrobce: Reichard
Elektronika: Spektrum DX8
Serva: Hitec
Baterie: LiPol 3s 2200mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Osvědčený a výkonný větroň. Poradil mi jej kamarád-modelář, který s ním má spousty dobrých zkušeností (měl jich celkem pět).
Můj třetí model, po Conscendu a Gamě 2100 s klapkama.
Elipsoid jsem si vybral taky s klapkama, po nastoupání klapky mírně vysunu (jen zakřivím profil) a model pěkně zpomalí a zklidní. Na přistání je vysouvám podle okamžitých podmínek (mám je na otočném ovladači).
Asi jsem si docela fandil, že jsem přešel po zcela cvičných, školních modelech hned na Elipsoida, ale létám s rozvahou, opatrně a s respektem k okolí. Docela rychle jsem se s Elipsoidem seznámil a zvykl na jeho vlastnosti. Musím být neustále ve střehu, vyžaduje pořád řízení. Po zahájení zatáčky hned trochu kontruji křidélka, pokud bych model ponechal v zatáčce, bude se do zatáčky utahovat až skončí ve spirále. Na akrobacii moc nejsem, zvládnu tak akorát přemet a jakýs takýs souvrat, takže dál nehodnotím. Uvítám jakékoli další zkušenosti s tímhle elegánem.
Komentáře
Napasovat větší baterie by znamenalo překopat přepážky a k vyvážení modelu by se musela použít opravdu těžká baterie. Nutnost elipsoida dovážit ve špici je realita. Mám doma dva. Samozřejmě použité šrouby na dovážení nejsou to nejlepší co bylo použito.
Jinak řízení elipsoida je po správném vyvážení a nastavení naprosto v pohodě a pro běžné létání v termice nebo jen v přímém letu je model naprosto nezáludný.
Pro dobré seřízení jsem u jednoho z dvou mých elipsoidů musel upravit úhel uložení výškovy.
Pro zahájení zatáčky je nutné dát směrovku do zatáčky včetně křidélek. Jinak model letí "smykem" a zatáčka není čistá, ale tak nějak šejdrem. Dále už v kroužení stačí křidélka a výškovka. Prostě Elipsoid (2,8m) vyžaduje používat směrovku víc než jiné modely. A let je pak krásně čistý bez nechtěných skluzů.
Šrouby jsem použil z nedočkavosti, dokončil jsem Elipsoida a chtěl jej hned prolétnout,
bylo super počasí. Model mám takto přesně vyvážený a zalétaný, 3S LiPol 2200 bohatě stačí na dlouhé polétání, ale možná ještě někdy v budoucnu pořeším.
Faust > To rozhodne neni. U takovychto termickych vetronu je potreba mit smerovku lehce ve smeru zataceni, aby ero v zatace netahalo ocas smerem do zatacky, ale aby ocas sel hezky ve stope modelu. Pokud ero zacne zatacku utahovat, tak se da kridelky kontra. Dulezite je udrzet osu trupu neustale primo proti smeru obtekani modelu. Pokud by se to udelalo naopak, tzn. zatacelo se kridelky a do toho kontra smerovkou proti smeru zataceni, proletl by model celou zatacku ve skluzu, cili s obrovskou ztratou rychlosti.
Nerní lepší v zatáčce, pokud je moc utažená, dávat spíš "kontra" směrovkou?
Větroň, který se musí pořád řídit, má nějakou chybu, nebo je špatně vytrimovaný, alespoň v rovném letu musí letět sám, bez zásahu do řízení a v zatáčce nesmí padat do spirály.
Nebylo by lepší, místo těch šroubů, tam napasovat větší baterie? Použil jsem to u Laguny a s LiPol 4400 3S na ně létám od rána do večera. Určitě by tam vlezly.