LF-109 Pionýr
Parametry
Výrobce: Já
Rozpětí: 4520 mm
Délka: 2700 mm
Váha: 13000 g
Serva: Hitec HS-422
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Omlouvám se, informace doplním co nejdříve zde link na více fotek https://rcmodelykolin.rajce.idnes.cz/LF-109_Pionyr_stavba_modelu/
Konstrukce Pionýra není nic světoborného, překližková žebra spojené špejlema a sem tam nějaký balsový potah. Žebra trupu jsou vyřezána z nábytkové a bedýnkové překližky. Žebra výškovky směrovky a křídel jsou z balsy 3mm a občasný potah kostry tak též balsa 3mm. Potah celé kostry je z posledních výprodejových zbytků Solartexu.Vzpěry se skládají z hliníkové trubky na koncích závity a v nich vidličky z ultralightu, celé je to obalené polystyrénem obroušeno do tvaru a přelaminováno. Netroufl jsem si u takhle velkého modelu odpružit hlavní podvozek svazkem gumy, raději jsem sáhl po dvou tlumících nohách kdysi údajně z nějakého modelu. Zavírání kabiny funguje úplně stejně jako u předlohy a zavírá se také velice špatně o čem jsem se měl možnost přesvědčit při Oldtimer víkendu v Brně Medlánkách, kde jsem měl domluvený vyhlídkový let spojený s pilotáží Pionýra. Maketové vybavení kabiny, popisky a imatrikulace přijde dodělat až po pořádném záletu. V křídle jsou sice štítové brzdy ale při prvních skocích do malé výšky(k vůli slabé vlečné) nebyly na přistání potřeba, aneb jak se říká v Brně, Pionýr to je větroň s letovými vlastnostmi cihly.
Komentáře
Špičková modelařina, nádhera!