Sirius
Parametry
Výrobce: Reichard modelsport
Rozpětí: 3070 mm
Délka: 1360 mm
Váha: 2585 g
Plocha křídla: 64 dm2
Vrtule: Graupner 11x6
Motor: MEGA 22/30/3
Elektronika: FX-18, PCM R-149 DP 40 MHz, Master 77 Opto
Serva: 4xHS82MG, HS-422, HS-65HB
Baterie: FlightPower 4350mAh, Sanyo KR-1800SCR
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Nastavení výchylek
Křidélka - 14mm nahoru a 5mm dolu
Výškovka - 12mm na obě strany
Směrovka - 18mm na obě strany
Klapky - 34mm dolu
BUTT - křidélka 12mm nahoru, klapky 15mm dolu, výškovka 4mm dolu
MIX1 - namixovaná výškovka 2mm dolu s motorem
EXPO - nepoužívám
Klouzavý let a termicky let - samotné klapky podle potřeby dolu 5mm
motorový čas - 5 minut
10. října 2008
Dorazil mi model Sirius, sice né uplně bez problémů, ale je konečně doma.
11. října 2008
Tak jsem udělal pár snímků, pokud byste chtěli ještě nějaké detaily, tak dejte vědět.
Profil křídel
Zajímalo by mě, jaký máte názor na ten "speciální profil" co uvadí Reichard na svých stránkách.
V manuálu je uveden profil jako S 3021. Detail je na obrázku č. 4.
14. října 2008
Tak jsem se pustil do stavby, pomalinku jsem si vybrousil díry na ocelové spojky a zkušebně nasadil křídla, obr. č. 7, zajímá vás, jestli mi to dalo zabrat, ano dalo a dneska už nemám sílu ji ani vyndat.
15. října 2008
Dneska jsem vydlabal vsechny čtyři díry na serva a jedno jsem zkusil zkušebně osadil rámečkama, které jsou součástí stavebnice. Konečně to Reicharda napadlo, protože lepit serva epoxidem.....no nevím (vzpomínáte na trapení, přesně pred rokem u Proximy II!), ale po vybrečení jsem je taky nakonec už pak dostal.
Průběžně
Natažení, zapájení a napasování kabelů v křídlech. Usazení serv do křídlel.
8. listopadu 2008
Přesné dopasování a usazení serv do křídel. Přibližné nastavení a srovnání táhel chodu serv. Slepení lože na aku. Uříznutí čumáku a zaaretovaná motorová přepážka.
15. listopadu 2008
Předběžné zjištění chodu křidélek a klapek. Dodané krytky a celkové provedení není moc vyhovující. Kvůli rámečkům na krytky (které jsou strašně malé) musí být serva hodně zapuštěná a tím pádem mají o dosti menší výchylky.
22. listopadu 2008
Zalepení motorové přepážky a rámečku serva do kýlovky na výškovku.
28. listopadu 2008
Usazení serva a výškovky.
6. prosince 2008
Zalepení dřevěného špalíčku do kýlovky. Pájení a předběžné usazení elektroniky.
8. prosince 2008
Vypreparování dřevěného špalíčku v kýlovce a znova zalepení. Po předchozím zalepení se mi celá kýlovka zkroutila.
13. prosince 2008
Zalepení lože na aku, úpravy pro osazení elektronikou. Sestavení celého letadla (pěknej macek).
Další fotky ze stavby
Dodám, pracuji na tom.........
4. duben 2009
Tak jsem ho včera zalétnul::
- odstartování z ruky mi nedělalo problém
- při BUTT krásně zpomaluje
- při rychlejší průletu se opravdu tak nějak divně vlní (srovnávám s Proximou II)
- bude to větroň jen a jen na poklidné a termické létaní
Komentáře
Už Reichard vyhodil na WEB plochu krídla - 64 dm2.
Ak fotka nebola škálovaná, tak profil "spec" vyzerá ako S3021 zhrubnutý na 11,5%. Proxima II, ktorú si lietal, mala nezmenených 9,5%. Takže to bude asi trošku "termickejšie" ;-) U Reicharda sa zjavne poučili a inovovali, lyžina poteší a ten uhlíkový mikropásik (konečne!) tiež. Vyzerá to pekne, nech Ti to aj pekne lieta!!
Křídla jsou polystyrénová, potažená balzou a vystužená laminátem.
akej konštr. su kridla - sice vidim balzu na koreni ale nemusi byť všade
Ano, musí se přišroubovat háčky a pak se to pojistí gumou, skrz trup.
Ty křídla jsou upevněná zkrz trup na gumu? Na jejich stránkách jsem toho moc nenašel...
take stavy sam dobre poznam :-)
Samozřejmě foto udělám hned zítra, dneska jsem se jen kochal.
foto vizera, ako original z netu ;-)...postni potom aj nejake fotky z kuchyne