Racek 3 Mrkev
Parametry
Výrobce: Já
Rozpětí: 3000 mm
Délka: 1400 mm
Váha: 2360 g
Vrtule: 11x6
Motor: RAY G2 C3548-900
Elektronika: Hitec Optima 7
Serva: 4x HS-81
Baterie: LiPol XPower 3850-4S ULT 70C
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Racek vzniknul z dlouhé touhy po něčem historicky neobvyklém na českém nebi, co není vidět každý den na modelářském letišti. Plánek z Německé stavebnice napovídal že se bude muset při stavbě domýšlet všechno co není nakreslené. Vop a Sop jsou skládané z balsi 3 mm na žebra a nosník, a potah je tvořen 1,5 mm balsou. Trup tvoří žebra z 3 mm bedýnkové překližky a celé je to spojené smrkovými špejlemi, potah trupu je z balsi 1,5 mm což byla chyba, příště to chce silnější balsu. křídla mají u kořene základ ze 4 mm letecké překližky a zbytek křídla tvoří žebra z balsi 3mm, balsový potah má 1,5 mm. Celý model je několikrát lakován, veškerý balsový potah je potáhnut mikelantou a na konec holá žebra vop, sop, a křídel jsou potažena Oratexem. Do přídě modelu přišel nainstalovat motor, páč jsem nechtěl kazit vzhled Racka dal jsem na prodlouženou osu motoru trámec a sklopnou vrtuli. Kabina i špička trupu je vakuově lisovaná na dřevěném kopitu.
Let Racka je krásně klidný, někdy až moc hodný a dokáže toho ve vzduchu hodně odpustit. Na přistání nejsou zapotřebí žádné brzdy, stačí udělat správný rozpočet na přistání a je schopen sednout si k nohám pilota. Velice mě překvapilo jak krásně se dá ovládat při minimální rychlosti na přistání něž dosedne.
Komentáře
Zdravím, potah 1,5mm balsou byla chyba už k vůli tomu že jsem trup při prvním odhozu promáčkl, a váhu neznám, od té doby jsem ho nevážil, až na to bude čas tak ho zvážím a doplním.
I když tam máš motor se 4čl., musel jsi dát olovo (a kolik) - přece jen čumák je extrémně krátký!?
Krásná práce! Proč byla chyba balza 1,5mm na trup? A kolik to celé váží?
Nádhera!
Tak ještě foto celého modelu s kabinou a špičkou, která mě obzvlášť zajímá.
Á propos ... samozřejmě za 10.