Blaník XL-13T
Parametry
Výrobce: LM models+úpravy
Rozpětí: 2100 mm
Váha: 1422 g
Vrtule: 8x5 ,tlačná
Motor: A 2814-6/1400KV
Elektronika: Graupner
Serva: V+S: PS 1109MG , křidélka PS 1171MG
Baterie: Gens Ace 2200mAh,30C
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
L-13 BLANÍK
Co dodat?
Že to je nejkrásnější éro hned po Spitfiru musí uznat kdekdo. Někteří to i ví. A milují ho,Blaníčka. Beznadějně. Zavile,nekriticky. Já taky. I když mi způsobil „klapkózu“,i když(nebo právě proto?),že je s ním spojený poslední brekot mého života… (Soudruzi si počkali-a zarazili mi dokončení kurzu až před „prvním sólem“ A já v 16cti bulil jak želva,“tvrdej chlap“... Že strejda lítal v Anglii věděli moc dobře,hujzlíci -a mě si vychutnali… )
Zkrátka tohle éro nesmí v mé flotě chybět! Tak jsem se usnesl a začal pátrat co a jak. Nu-bylo to dost suché: kromě pár ARF od Číňanů a 3 až 5 metrových „klacků“,které bych doma při nejlepší vůli neubytoval, mi zbyl jen „houbolet“ od LM-models. (Ale po Farově Blaníku jsem ještě slintat nepřestal…)
Takže- „bublinky“? No-asi nee… Jednak tomu materiálu nerozumím,druhak se mi nelíbí,třeťak jsem „klasický žbrdličkář“… A pak jsem náhodou narazil na foto „bublinkového“ Blaníka – leč „vytuněného“ šlehaným tmelem. A podlehl jsem. Když to dokáže Standa,-tak já taky! A aby mě to jednak tolik nebolelo u srdce /klasický Blaník/ a druhak proto,že nemám v okolí svah a ve sklepě gumicuk,volil jsem metodu „motor“: Ovšem „mršit“ čumák Blaníka vrtulí…? To ne,to mi přišlo víc než fujtajblové! Vivat/“Bačolet“/…? Ale to nejni Blaník,himlaršundcvirn!! A pak mě kamarád nakopl k nikoli motorovým,ale motorizovaným Blaníkům. Ze 70-80 let. A ejhle: pak už byla cesta jednodušší. Bude to vývojový projekt XL-13T .
No-a je na světě! Netuším jak (a zda vůbec) bude lítat-letová hmotnost 1422g. Původní bublinkáč Blaník má letovku tuším 850g… Rozhodně to ale na jaře zkusím! Ale i pověšenýho u stropu ho budu milovat… Také poděkuju Milanovi Ř. ,pilotovi a „blaníkáři“ zvláště, za foto a za „nakopnutí“ ,Standovi Z. a „Brickmakerovi“- za neocenitelné – či spíše nedocenitelné rady ohledně povrchové úpravy EPP. Co se týče „vyosení motoru na pylonu za těžištěm“ pak v míře nemalé i „VEKOVI1“ z „RC manie“-ne že bych dokonale jeho přednášku pochopil,ale je to chlap na svým místě,zná a umí. ..
Komentáře
Pěkně vymazlená stavebnice, i když tmelit epp větroně v těchto rozměrech mi přijde spíš kontraproduktivní - ale můžu se klidně plést :) Jsem rád, že tu je zas jednou model i s řádně vyplněnými údaji a popisem a ne jen foto rozsypu/krabice s tím, že model je teprve objednán/dorazil domů. Ať vám dělá radost!
Jen konstruktivní připomínka - font imatrikulace by správně měl být „Alte DIN 1451 Mittelschrift“.
To s tím zaražením plachtařského výcviku je nechutná zlomyslná sviňárna...vrátil jste se k lítání někdy později?