JAK-1b
Parametry
Rozpětí: 780 mm
Délka: 685 mm
Váha: 274 g
Vrtule: GWS 7x6
Motor: Dualsky ECO 2306C 1500Kv
Elektronika: Spektrum AR410, RAY-R15
Serva: 2xEMAX ES08A 2xEMAX ES9051
Baterie: Dualsky ECO 3s 400mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Stavba je provedena dle zvětšeného plánku pana Lubomíra Koutného. Původní plánek počítal s pohonem na gumu a rozpětím: 455mm. Po zvětšení na rozpětí: 780mm nebyl problém zabudovat veškerou elektroniku. Ovládáno je: výškové a směrové kormidlo, (pomocí uhlíkových táhel), křidélka (pomocí lanovodů) a nakonec motor. Stavba probíhala vcelku rychle, nejdéle trvalo potažení letounu, které je provedeno papírem a výroba kopyta pro kabinku. Kamufláž jsem provedl pomocí stříkací pistole na plastikové modely. S použitou pohonnou sestavou a díky malé váze, je letoun dost přemotorovaný. V letu je letoun skvěle ovladatelný a zalétne bez probému veškeré akrobatické prvky. Nejhezčí jsou pomalé průlety nízko u země. Minimální rychlost je opravdu minimální díky váze (274g i s baterii), ponechanému profilu z gumáčka a díky koncovým obloukům s prohnutým profilem. Letoun témeř nedokáže spadnout do vývrtky. Nicméně má také své nevýhody, a to je například létání ve větru. Díky své malé váze si s ním vítr větší jak 2 m/s dost hraje. Dalším problémem jsou velké vůle na křidélkách. Pokud bych stavěl letoun ještě jednou, určitě použiju servo na každé křidélko místo lanovodů.
Kamufláž letounu je podle předlohy, kterou mi byl letoun Pavla Chuvileva "bílá 5" na kterém létal v roce 1943.
25.6.2021 Provedena výměna serva směrovky a výškovky za silnější. Dále kompletní změna náhonu křidélek. Od teď je každé křidélko ovládáno jedním servem. Vymizely tak velké vůle, které byly zmíněny u náhonu lanovody. Letové vlastnosti jsou podstatně lepší. Hmotnost mírně vzrostla, letový projev je realističtější, ale stále se dá létat na ploše poloviny fotbalového hřiště.
Za fotografie v letu, děkuji své švagrové Zuzce :-).
Komentáře