Parametry
Výrobce: Ja sám
Rozpětí: 1700 mm
Délka: 1200 mm
Váha: 2000 g
Plocha křídla: 36.5 dm2
Vrtule: APC 7x5 E
Motor: 3x HiModel 2212/10
Elektronika: 3x reg HiModel Fly 20A, MZK Octava
Serva: 4x GWS Park, 2x Gws Naro Pro Std
Baterie: LiPol 3s 5000mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Polomaketa francouzského meziválečného dopraváku, vlastní konstrukce z depronu, papíru a nějakých těch dřívek.
Září 2008 - Letí to a výkonu je s vrtulemi 8x6 kupodivu až nemaketové moc (stoupání 40-45st, vodorovný let na 1/3 plynu), max odběr na zemi 3x15A. Možná budou stačit i menší vrtule 7x5. Zálet proběhl úspěšně, ani nebylo potřeba nic moc štelovat, jen výrazně zmenšit výchylky na výškovce a křidýlkách a posunout těžiště trochu dozadu.
Pár odkazů na předlohu -
http://www.aviastar.org/air/france/dewoitine_d-338.php
http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Dewoitine_D.333
http://jn.passieux.free.fr/html/D333.php
Předloha mimochodem "vystupovala" i v kultovnim komiksu o Tintinovi -
http://richard.ferriere.free.fr/tintin/sceptre/sceptre.htm :-)
Kromě kosmetických úprav plánuju ještě posunout podvozek nepatrně dopředu, aby model při startu z trávy nezakopával.
Během prvních dvou letů jsem naměřil spotřebu zhruba 2600mAh za 12 minut letu, takže průměrný odběr kolem 13A.
14.11.2008 - Další letové zkoušky po mírných úpravách. Podvozek jsem posunul o 1cm dopředu a těžiště o 0,5cm dozadu. Model už tolik nezakopává a start i přistání jsou bezproblémů. Vrtule 7x5 bohatě stačí, rezerva výkonu je pořád značná, ikdyž ne tak brutalni jako s 8x6. Ale stejně se během letu pohybuji splynem někde kolem půlky. Průměrný odběr, i přes dost větrné počasí, je jen 10-11A. Zkoušel jsem minimálku, trochu to padalo do vývrtky, ale to pořešil trim křidélek a klapek (zhruba o milimetr "od sebe"). Jinak bezproblémů a zcela nemaketově zvládá výkrut, přemet a let na zádech. Rychlost letu je trochu vyšší, ale díky velikosti s tím není žádný problém. Na přistání se dá dostatečně zbrzdit pomocí klapek.
Takže teď ještě dodělat tu kosmetiku....
1.12.2008 - Už jsou hotová i okénka (viz foto). Díky příznivému povětří jsem mohl o víkendu konečně model pořádně vytrimovat, bylo skoro bezvětří. Taky jsem ověřil, že se dá vpohodě lítat i na staré změklé tříčlánky Etech (2x 1800 paralelně), těch průměrných 10-12A jim nevadí a vyšší odběr při startu taky přežily.
17.3.2009 - tak jsme konecne nalepil imatrikulaci. Rozhodle jsem se, ze muj stroj bude F-ANQB "Cassiopea", tedy druhy vyrobeny kus D.333 (prvni kus byl pokrten Antares F-ANQA).
6.4.2009 - Vzduchoplavec mi nafotil svym novym dlouhym sklem par letovych fotek, diky !!
Jaro 2010 - dostal jsem od Evžena starou 5000 baterku, ktera uz nezvladla odbery v jeho EDFkach, odpreparoval z ni 3 zdrave clanky a ziskal tak zasobarnu energie na nekonecne dlouhe lety...