Fokker DVII
Parametry
Výrobce: FreeAir
Rozpětí: 995 mm
Délka: 760 mm
Váha: 670 g
Vrtule: Graupner SlowFly 10x5
Motor: AXI 2212/12 (dříve Dymond AL2830)
Elektronika: regl. Dymond Smart18, Rx. MZK Micro 6
Serva: Dymond D90
Baterie: LiPol 3S 1700 mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Model je polomaketa navržená pro kategorii RC kombat. Já jsem si ho pořídil na polítání pro radost takže jsem si trochu vyhrál s detaily jako jsou kulomety a figurka pilota. Výsledná hmotnost mého modelu je vyšší než udává výrobce, musel jsem dát 80g olova do přídě a použít těžší baterii, ale při ploše obou křídel to není problém.
Zálet proběhl 13.12.2008. Po dovážení aby težiště bylo na přední doporučované pozici je to docela příjemné letadlo. Musí se pořád řídit, ale s tím jsem počítal už od začátku. Coby kombatový stroj zvládá Fokker všechny základní akrobatické figury které jsem schopný zaletět - to byl také důvod proč jsem si ho pořídil. Při startu ze země je třeba dávat pozor na převrácení. Podvozek je, shodně se vzorem, hodně vzadu. Ve vzduchu vypadá díky zvolené kamufláži atraktivně a je dobře čitelný. Létá s elegancí vlastní všem dvouplošníkům - až jsem dostal chuť zajet se podívat na nějakou soutěž RC kombatu. Souboj takovýhle letadel musí být velmi zajímavý na pohled.
29.06.2009 - Fokker má za sebou víc jak půl roku provozu. Bohužel se nezbavil snahy převracet se na nos. I na hodně nakrátko posekané trávě se při výběhu převrátí. Po několika takových přistáních jsem ohnul hřídel motoru. Více-méně z nouze jsem namontoval stříbrný AXI2212/26 s "gumovou" vrtulí Graupner SlowFly 10x5 a náhodou tak nalezl ideální set-up. Baterie vystačí na 10 minut akrobatického létání s rezervou na přistání i za větrného počasí.
06.10.2009 - Fokkera jsem prodal. Bylo s ním velmi příjemné polítání, ale potřebuji uvolnit prostory v bytě (pro další letadla :-) ). Mimochodem, jeho věčnou snahu převracet se při přistání vyléčila amputace podvozku a jeho přilepení o dva centimetry víc dopředu.
Komentáře
Na betoně podle mně ne. Já startuju z trávy. Já neříkám že neodstartuje, ale když chceš udělat realistický start pěkně s plynulým rozjezdem, odlepením ostruhy a odpoutáním tak to je makačka na páčkách. Kritických je prvních pár metrů rozjezdu než začne pořádně fungovat výškovka. Když ale držíš moc dlouho přitaženo tak se odlepí na hodně malý rychlosti a musíš dát hned plný plyn. Zatím jsem ale taky neměl štěstí na počasí. Pokaždé docela foukalo, minulou sobotu odhadem 5-7 m/s a to není na maketový lítání s dvouplošníkem. Doufám že za slabšího větru bude startovat pěkně i z trávy. Jinak rychlý start je bez problémů a bezpečný. Tah motoru je tak velký že s plným plynem jde do vzduchu po metru nebo dvou rozjezdu.
K tomu startu kdyby se rozjížděl z betonu taky má snahu se převrhnout?
Motor, spolu se servy, regulátorem a baterkou jsem koupil v Německu u firmy Staufenbiel (www.modellhobby.de). Jezdím často služebně do Hamburku kde to mám jak se říká "u nosu".
hezký éro,můžu se zeptat kde jsi koupil ten motor?