Objevují se různé problémy provozního původu. Po pojíždění v trávě se delaminoval ohyb levé nohy (sklolaminát, nahrazeno duralem a ocelovým lankem do tvaru obrácené V a pružinou na odpružení). Uvolňují se samořezné šrouby které drží kryt motoru. Přestal těsnit O kroužek na palivovém ventilu, to vysvětluje dost velkou spotřebu benzínu na 5 min letu... Do čumáku jsem přidal 130g olova ale ukazuje se to jako změna k horšímu. O vertikálním stoupání nemůže být řeč, s vrtulí JAS 24x8 jsme včera naměřili na plný plyn 5300-5400 ot/min (něco je tedy špatně). Jestli nebude o víkendu chcát, bude se trošku experimentovat s vrtulema a benzínem...(Někdo doporučuje Special 91, někdo zase Natural 98, čert aby se v tom vyznal) Co je ale dost nepříjemné jsou občasné výpadky Rx (QPCM), který na dvou místech našeho letiště přechází na okamžik do failsafe. Anténa mi zatím vlaje po laminátovém trupu (což asi není úplně OK). Rx se přehodí do EPPáka a bude se lítat na oněch místech a uvidí se...
Extra má za sebou první nouzák - přehnal jsem to s trimem plynu a na finále zdechnul motor. Přistání stylem - vydojit v 10cm nad plochou dokud to nesedne samo. Včera jsem ji ale na přistání moc natahoval, vytratil rychlost a začala se lámat po levém křídle asi v 1.5m nad zemí. Stačil malý impuls plynu krátce kontra křidlélka a vše OK. Co ale musím říct, že mi tohle éro moc nesedí... je hodné, hodně odpustí, docela pomalé ale... prostě si zatím nějak nerozumíme, mám pořád pocit, že se s ním peru o knipl :-)
Starostí s tím teda víc než dost...
A na závěr dvě moudra
- správné přistání začíná správným rozpočtem na přistání
- co se dá ojeb*t (pevnostně) na malém éru, se tady časem projeví. (včera prasklo ocelové 2mm lanko odpružující podvozek, přitom předpisové přistání na 3 body. Ono se to totiž skládá kousek po kousku až to jednou povolí...)