Parametry
Výrobce: já
Rozpětí: 800 mm
Délka: 740 mm
Váha: 650 g
Plocha křídla: 24.5 dm2
Vrtule: sklopná Aeronaut 9,5 x5
Motor: el .motor MPJ AC 28/7-30D Mk2
Elektronika: reg.JETI ADVANCE 30-3P
Serva: HS 85
Baterie: 3s1P LiOn 1100mAh, 3s1p LiPol 2100mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Na novou sezonu jsem si připravi další exemplář "male elektry".
Chybí j pouze osadit motor a radiovybavení. . Zneužil jsem na ni zbytky zelené a bronzové metalízy a nazval jsem ji "Polárkový dort."
Model je celokompozitový. Trup je sendvičová skořepina (skelná tkanina +polyuretanová pěna 1,2mm), křídlo s profilem zakřivené desky(část obrysu šablony profilu z upoutaného akrobata) je sendvič ze skla a polyuretanové pěny tl.3mm. Náběžná hrana je do 1/3hloubky vyztužená jednosměrnou uhlíkovou tkaninou. VOP má stejnou konstrukci jako křídlo , pouze není vyztužená uhlíkem a tloušťka pěny je 2mm. Všechny kormidla jsou zavěšeny na nylonové tkanině bez štěrbiny ,čímž je dosaženo jejich vysoké ůčinnosti.. Dvoukolý snímatelný podvozek je uhlíkový.
Pozn. všechny díly mají negativní nástřik polyuretanovou barvou ,jsou vákuově laminovány (pryskyřice L 285) a temperovány v peci ,při teplotě na cca 50st C . Temperací je dosažena vyšší pevnost, tvarová stabilita a tepelná odolnost skořepiny.
První model měl kabinu průhlednou, ale pro získaní prostoru pro vnitřní instalaci, jsem si vyrobil plnou laminátovou kabinu v jednom kuse s horní částí trupu. Kabina jde demontovat jednoduchým posuvem vpřed a nadzdvižením( pružné ocelové kolíky a obvodové osazení) ,čímž je vyřešena rýchla výměna akumulátorů, bez použití jakéhokoli nářadí.
S původními modely (žluto črvený a fialovo zelený viz foto), jsem za 4 roky nalítal desítky hodin ,jak na letištích tak i na svahu.
Model je shopen základní akrobacie (včetně lítání na zádech ) a po sejmutí podvozku je použitelný jako malý motorový kluzák, využívající výhod sklopné vrtule.
Průměrná doba motorového letu s tříčlánkem LiOn 1100 mAh bývá cca 8-9min. Celková doba letu kluzákové verze se stejným pohonem (bez využití termiky) bývá cca 20-25min. Použitím LiPol akumulátoru s vyšší kapacitou se doba letu prodloužila na cca 30- 40 min.
Model je schopen provozu ve větru cca 5-7m/s, přičemž je nezáludný ,dobře řiditelný a díky celokompozitovému provedení značně odolný proti provoznímu opotřebení (vzlety a přistávaní na neupravených plochách, mlácení o futrá dveří a kapotu auta při manipulaci , přeppravě a skladování .... ) Opravitelnost je výborná. Některé kusy mají za sebu i 4-5 havárek a po opravě vypadají a lítají jako z mlada.
Edit 26.07.2013
Postupně dávam dohromady "pohyblivé obrázky" některých starších poletuch ,... mezi ně patří také "malá elektra".
http://www.youtube.com/watch?v=zFUtpWV2ayI&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=HD8_-ie8G0Q
veka1