Zlín Z-50 LS
Parametry
Výrobce: ŠAD
Rozpětí: 1000 mm
Délka: 930 mm
Váha: 579 g
Vrtule: APC 9 x 4,7
Motor: Turnigy CDROM C2830-1050
Elektronika: Futaba T6EXP 2,4 GHz; regl. Super Simple 25 A
Serva: 4 x Carson CM 502001
Baterie: RAY 1600 mAh; 3S nebo ABF 1000 mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Přidán uhlíkový podvozek, ostruha je řiditelná, přetmeleno, nátěr tónovací barvou do interiérů + kryt bílým Balakrylem. Hmotnost je podle baterek 579 g nebo 517 g. Jelikož počítám s tím, že přijímač půjde i jinam, tak překryt kabiny je oddělávací. Trup i křídla vyztužena uhlíkovou tyčkou 2 mm.
1. 4. 2009 byl poprvé ve vzduchu, takže se teprve ohmatáváme. Bude to chtít ještě drobné úpravy, ale jinak spokojenost.
Asi největší problém při stavbě byl s motorkem, který ač nový, měl sedraný závit na hřídeli. Když jsem chtěl koupit novou, tak byla sedraná úplně stejně. Nakonec jsem tam lupnul hřídel bez závitu a unašeč a je to.
Komentáře
TomášR: Zdar, natíral jsem to tónovací barvou do interiéru značky HET (ta oranžová), a Balakrylem (ta bílá).
(Tady je odkaz na tu tónovačku: http://www.het.cz/cs/tonovaci-barvy-a-pripravky/hetcolor/product.html?id=20)
Moc pěkný,taky teď na jednoho čekám,můžu se zeptat čím jsi to barvil ?
midolek: Ahoj, kužel je o průměru 38 mm, celý z plastu, výrobce ale nevím. Jinak kužel byl zvášť a unašeč vrtule taky.
Nádherné zpracovaní, chtěl bych se optat jaký je použit kuželový unašeč vrtule ? (rozměr, výrobce) děkuji
Ke kamufláži jsem se inspiroval u skutečného letadla. Tady: [url] http://www.vztlak.cz/win/sport/z50.html?sablona=tisk [/url] Jen jsem se nějak nedokopal dodělat nápisy.
No, a ta pevnost?Záměrně jsem nic neřezal z vrchu, abych to neoslaboval a vše vkládám ze zdola. Ale i tak už jsem dvakrát lepil - Purex je mocná medicína. A to na to, jaký to byly pecky, jsem lepil myslím ještě dost málo. :o))
chlapi, mozem povedat, ze toto ero sa neda rozbit, len vam nesmie vadit moc purexu v trupe :-)
tie podvozkove nohy su fakt makke, rozmyslal som aj ja nad pevnym prilepenim kridla k trupu, len viackrat sa mi osvedcilo pri nepodarenom pristavani, ze kridlo sa mi jednoducho prevlieklo cez uchytavaci srob pri naraze, takze pustilo to tam a nie niekde v materiali, jedine co sa mi lamalo, bol trup vydlabany pre elektroniku...
...momentalne staviam noveho.../uz bolo aj na mna vela purexu/
Ten môj lieta celkom pekne, hoci stanovenú hmotnosť som nedodržal. Jediné trápenie tam je s tým pôvodným podvozkom. Dráty sú tak mäkké (hliník), že aj normálne pristátie ich pohne dozadu. Po každom pristátí som ich musel ohýbať do pôvodnej polohy. Na model ešte nie som zvyknutý, skoro som ho raz rozflákal, keď som naletel proti slnku a stratil predstavu o polohe. Ty máš nádhernú - zaujímavú kamufláž modelu.
Díky za hodnocení.
fasciman: Trojlistou vrtuli jsem měl nachystanou, až po záletu s klasickou dvojlistou. Ale letěla jenom jednou a hned jsem s tím fláknul do prostředku silnice asi tak z 15 metrů - jednak dost foukalo, pak jsem ještě neměl doladěný ovládání (EXPO), ale hlavně moje chyba. Ale myslím, že i ta trojlistá vrtule k tomu přispěla. Mě už pod plným plynem slušně točila s celým Zlínečkem. Tak raději opatrně.
Momentálně lítám s vrtulí APC 8 x 4 a je vyměněn motor za EMAX CF 2822 (původní Turnigy byl asi nepatrně výkonější, ale momentálně čeká na nová ložiska.)
U mňa za 5. Tiež ho teraz staviam. Použijem RAY 2830/12 a 3 Lipo 1600 mAh RAY GOLD. Akurát, že ja napevno lepím krídlo odspodu k trupu, čiím čiastočne ušetrím na hmotnosti. Hmotnosť sa predbežne javí na 560 gramov s trojlistou vrtuľou GWS 9/5. Metrové rozpätie v pohode zmestím do kufra Octávie po diagonále. O týždeň pridám foto môjho modelu. Prečo si nepoužil tú trojlistú vrtuľu ?
máš to moc pěkně nabarvený a postavený,5
Je to fešák, s týmhriadelom som to tak vyriešil tiež v mojom Čmeláku, ale až po nehode :(. Ináč lietal super