Fokker EIII Igra
Parametry
Výrobce: Já podle plánku od Igry
Rozpětí: 560 mm
Délka: 460 mm
Vrtule: Igra 200 (upravená a vyvážená)
Motor: Plánuji 4 nitě TAN II 4x1, případně 5x1
Elektronika: -
Serva: -
Baterie: -
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Je to taková náprava restu z dětství, kdy jsem stavebnici nedostavěl, odložil a později i s plánkem ztratil.
Po cca 15-ti letech jsem si EIII-ku postavil díky mbcorbovi, od kterého jsem vyškemral fotku plánku. Ještě jednou díky!
Stavba byla poměrně jednoduchá, pokud si vzpomínám, tak v návodu stavebnice psali:"Vhodné pro středně pokročilé modeláře". Trup je jednoduchá bednička, trochu piplačka bylo dolícování polopřepážek motorového krytu. Křídla mají pouze kořenové žebro, "profil" je tvoření n-úhelníkem vzniknuvším natažením potahu přes čtyři podélné nosníky. Kostra je lepena řídkým vteřiňákem a 3x lakovaná silně zředěným nitrolakem. Na modelu jsem si vyzkoušel potahování zvlhčeným (navlhčeným houbou a vysátým mezi papírovými utěrkami) modelaspanem, Metoda se dle očekávání osvědčila. Po vyschnutí byl potah krásně napnutý, připravený pro lakování vypínákem. Potah lepen Herkulesem ředěným 1:1.
Pro správné usazení-přilepení křídel jsem z kartonu udělal jednoduché šablony. Kryt je barven lihovou agamou, maltezké kříže jsou z potahového papíru obarveného barvou do tiskárny. Vrtuli nechám asi v barvě, jak je.
Zbývá dodělat kulomet Maxim a pilota, moc se mi do toho nechce, ale co by člověk neudělal pro zvýšení aerodynamického odporu ;.).
Hmotnost bez gumy a výše zmíněných propriet zatím vychází 34g, výrobce udává s gumou 55g. Co bude vážit guma nevím, zdá se, že dovažovat to moc potřeba nebude, tak bych se mohl pod těch 55g dostat. Až proběhne zálet, tak napíšu víc.
Komentáře
Když si určíš obalovoej "kvádr" rozpětíxdélkaxprůměr vrtule, tak se to překreslit dá :-), hlavní je mít "zhmotněnou" základní ideu, výkres posloužil jako náčrt ;-).
Na to v jakem je ten planek stavu to mas opravdu povedene, to chtelo urcite hodne fantazie :-) ,nojo no, nemam scaner
to V. Panocha a maca.iq:
Jedná se skutečně o ten přípravek na usazení křídel.
to ZIPP:
Myslím, že Fokker EIII by Igra je tu dokonce 3x tvuj, muj a mbcorbuv a asi to do budoucna není konečný výčet ;-). Někdo imituje plátno barvením v čaji. Křídlo jsem lepil kombinací Purexu ve středu a vteřiňáku na krajích styčné plochy. Díky za tip na svazek 4x(4x1), 5x1 by bylo moc, na to líta 55g Skřivan s vrtulí 300kou vrtulí...
To Zakopal:
Odesláno :-)
náídhera za 5 mohl bych taky vysomrovat plánek na j.zakopal@seznam.cz dík
Pěkný...dávám za 5...jsme tu dva se stejným modelem. taky jsem dělal kulomet Maxim samodoma, ale nějaké doplňky se dají sehnat zde http://www.classicmodels.wz.cz/?p=productsList&iCategory=23&page=1. Co se týče létání tak jsem s Fokkerem udělal 3 zálety a utrhlo se mi pravé křídlo od trupu...třeba lepit dvojsložkovým lepidlem. Výplety jsem nedělal z důvodu velkého aerodynamickému odporu, pilot je nakreslen a vystřižen ze čtvrtky a vybarven pastelkama...není prostorový opět kvůli aerodynamickému odporu Vrtule původní IGRA, trup a nosné plochy potaženy mikelantou obarvenou barvou DUHA v odstínu punčocha...žádný jiný odstín, který by se podobal barvě plátna jsem nenašel. Potah přilepen lesklým lakem a lakován napínacím lakem...vše samozřejmě ředěné.
Motorové plechy a kryt nádrže natřen dle originálu barvou Humrol v odstínu hliníkový plech.Pohon... guma 4X1, dva svazky. Letové výkony??? Odpovídají modelu...
není to pripravek na presné vzepětí?
Co je to za věc na poslední fotce?