Elegant (II)
Parametry
Výrobce: Azero
Rozpětí: 2700 mm
Délka: 1420 mm
Váha: 1760 g
Plocha křídla: 50 dm2
Vrtule: Graupner 11x8
Motor: AXI 2820/10
Elektronika: Jes SPIN 66, RX Duplex 7k, M Vario, CockpitSX7 + Duplex TU2
Serva: 2x HS225, 2x HS81, 2x HS82MG
Baterie: 3S Turnigy Nanotech 3,3Ah (65 - 130C)
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Můj první Elegant dopadl nedobře, díky poruše reglu se zaryl do meze a bylo po něm. Dokonce i malý plamínek byl. Jelikož jsem byl s tímto érem velice spokojen a líbí se mi, pořídil jsem nové. Zálet proběhl v pohodě, dokonce mi připadá, že lítá lépe než ten první, neboť se mi podařilo dostat se s hmotností elektry 160g pod hodnotu, kterou uvádí výrobce na krabici.
EDIT 10.9.09 Přešel jsem na 2,4 GHz a ze zvědavosti jsem do modelu instaloval vario. Zjistil jsem následující hodnoty: po startu stoupavost 14.6 m/s, za 28 sec dosažena výška 256 m. Nyní už nemusím řešit, jak jsem asi vysoko ;-). Zatím maximální dosažená výška nastoupaná v termice 409 m, to už byl docela malej, tak jsem ho z termiky zase vyndal.
PS: Vřele doporučuji všem co mají možnost a ještě váhají přechod na 2,4 GHz. Můj první Elegant měl občas v určitých místech problémy - náhodně se vychylující klapky do maximálních hodnot a vynechávající motor. Tyto problémy se přenesly i na nový model a občas se projevovaly. S přechodem na 2,4 GHz tyto problémy zmizely. Možná první Elegant nemusel skončit v hlíně, třeba regulátor vůbec nekixnul???
A ta drátová anténa, co je na fotkách tam už není. Poslední foto - se svým předchůdcem in memoriam.
EDIT 15.5.10 Protože se se mnou LiFe baterky začaly loučit (po 45 cyklech!) a stoupání do 250m trvalo skoro dvě minuty, zakoupil jsem v Čínsku (HobbyKing) dva tříčlánky s hmotností odpovídající lifečkám, abych nemusel měnit vyvážení. Z Eleganta se stal opět raketoplán, stoupá kolmo vzhůru za vrtulí a ve 250 m klesne stoupavost pod 14 m/s. A pokud čínské baterky vydrží jednu sezónu, nikterak mne to netrápí, za jeden pack Life by měl tyhle čínský tři.
PS: Pokud sem nakouknete a éro se vám bude líbit, nestyďte se vyjádřit v hodnocení. Díky.
Komentáře
To Jetson: Rozsah rychlostí je dobrý, dokáže uhánět pod plynem celkem svižně, dá se poslat šikmo dolů tak že po vyrovnání zvládne tři přemety za sebou a pomalá rychlost - umí i krokem a za vhodných podmínek se dá pouštět jako drak (klapky + přiměřený vítr). Let na zádech si také nechá líbit. Vnitřnosti vyfotím, ale moc k vidění tam není - destička se servy, baterka na sucháči i regl, přijímač a vario v centroplánu.
Moc hezké. Jak je na tom s rozsahem rychlostí? Tedy zajímá mne spíš jak pomalu dokáže lítat. Také nějaká fotka vnitřností by se hodila pro inspiraci.
Já už vím - onehdá jsem si mohl na chvíli půjčit knipl od ultralightu ;-)
Lietadlo je to krasne tiez nad niecim podobnym uvazujem.
Akurad s tymi navykmi si netreba robit tazku hlavu, lietanie s modelmi a skutocne lietanie nema absolutne nic spolocne viem to na sebe.
To white: Souhlas, éro je to fakt pěkný, proto jsem do něj šel znovu. Sice dražší, ale je to prvotřídní česká kvalita. Tohle letadlo ve vzduchu nelítá, to tam prostě je, jako by tam patřilo.
To v.panocha Dvojkovej mód jsem vybral protože mi to přijde přirozenější, je to jako skutečné letadlo. Až někdy přesedlám na opravdové, už budu mít základní návyky v krvi.
TY lítáš mod 2....? konečně inteligentní člověk :-D Já taky jen se mi pletou ruce při výkrutech v kruhu
Móóóc pěkné, taky o něm přemýšlím.