Zlin Z-50LS
Parametry
Výrobce: ŠAD
Rozpětí: 1000 mm
Délka: 760 mm
Váha: 620 g
Plocha křídla: 20.25 dm2
Vrtule: GWS třílistá 9x5
Motor: TURNIGY TR 35-30C 1100kv
Elektronika: TURNIGY Plush 30A, R-617FS 2,4 GHZ FUTABA
Serva: 2x HD 1900A, 2x s-75 Eflite
Baterie: ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
V okamžiku, kdy se mi objevil model doma na stole, jsem začal se stavbou. Modely sestavuji tak, že si vše odzkouším na sucho a teprve potom lepím. Když jse ale přiložil hřbet trupu na druhou část trupu, chybělo mi z jedné strany 5mm, což si myslím, že je v modelařině poměrně větší nepřesnost. Přilepil jsem tedy tyto 2 díly k sobě tak, aby vznikla na obou stranách stejná mezera a pokračoval jsem dál ve stavbě. Chtěl jsem mít řiditelnou ostruhu, tak jsem koupil konzolu řiditelné ostruhy (http://www.kostkamodelcentrum.cz/index.asp?obsah=4937&styl=0), což se později ukázalo jako dobrý nápad. Po dodělání motorového lože jsem začal model osazovat elektronikou. Díky velikosti baterie se mi značně zmenšil prostor pro usazení regulátoru a přijímače. Později se mi povedlo všechny věci usadit a přišlo na řadu natažení táhel. Zkoušel jsem na přiloženém drátu udělat Z, jakmile jsem drát ohnul do pravého úhlu, tak praskl, po 5. pokusu jsem táhla vyhodil, koupil nová a připevnil jsem je koncovkami táhel. Koupil jsem uhlíkový podvozek, protože ze zkušeností vím, že hliníkové dráty vydrží tak 10 přistání. Podvozek jsem koupil za 89 Kč a překvapivě je celkem pevný (http://jino.cz/uhlikovy-podvozek-220-105-mm-lp-303-2870.html ). Teď už stačilo jenom nastavit výchylky, zjistit těžiště a hurá do vzduchu. Zálet smazal všechny nepříjemnosti ze stavby, k trimování skoro nedošlo, akorát jsem si musel pohrát s vyosením motoru. Ve vzduchu vypadá Zlín úžasně, nemá snahu padat po křídle a na přistání jde skoro sám. S ZIPPY Flightmax 2200mAh létám 10 minut a vybíjím jí tak na 50%. Model odpovídá ceně, za kterou je prodáván a určitě bych ho nedoporučoval začátečníkovi, protože přiložený manuál je opravdu stručný a samotná stavba někdy záludná. Hmotnost ještě doplním.
1.8.2010 Při víkendovém létání se mi odlepil podvozek. Zlínek se sklouzl po křídle a vyštípaly se převody u serva pravého křidýlka. Příště nesmím tolik šetřit lepidlem a podvozek pořádně zalejt. :D
Komentáře
Taky si to myslím, sice s ním přistávám jako do peřinky, ale nejspíš k tomu ještě párkrát dojde. Chtěl jsem, aby to mělo trošku rychlost, takže motor je akorát. V kombinaci s třílistkou GWS 9x5 naprosto dokonalé. Po přistání je motor a regulátor studenej. Myslím, že kdybych tam dal vrtuli APC 10x4,7, tak na to budu podstatně hůř a ze zlína bude stíhač.
Ten podvozok odlepíš alebo skôr utrhneš ešte viackrát, ak nelietaš na "pevnej" ploche ale na tráve. Ja som ho na svojom utrhol už dvakrát. S tým motorom sú to fofry, nie ? Inak dávam 5.
Za ty peníze je to dobrej model, letové vlastnosti taky super. Je pravda, že povrchovka nic moc, ze začátku celkem špinila.
Zaujimave... po rozzhaveni spravim ohyb aj na drate hodne nad 1mm. Je pravda ze na to mam specialne klieste, ale ide to bez problemov. Celkom o tomto modeli rozmyslam, vyzera pekne, aj ked ten povrch no teda nic moc... ale zase je to chlpate, takze aj pomaly bude lietat fajn
Drát byl 0,8mm, po "rozžhavení" byl výsledek stejnej. Třílistá vrtule ke Zlínu prostě patří, létá to s ní dobře, vím, že by 10x4,7 měla lepší vlastnosti, ale s tou třílistkou to táhne pěkně. Fotografie vyosení motoru dodám v pondělí.
kolkatka to bol drat? Ak to bolo cez 1mm, treba sa postavit ku sporaku, drat rozzhavit do cervena a az potom pouzit klieste na Z. Inak, na motort Turnigy 3530 je lepsia vrtula 10x4,7. A mozno by bolo dobre doplnit detailne fotky vyosenia motora...