Takze zase dalsi model do rodiny a mam uz zaplne vsechny pozice ve vysilaci. Model objevil na modelbazaru tks a tak sem si ho koupil. Jedna se o stavebnice z uz neexistujici firmy Radka Gebharta. Trup, kridla, ocasni plochy - vsechno provedeno velmi peclive. Ovsem i kdyz ji uvadi jako ARF stavebnici, tak se jedna spise o ARC.
1. trup - z vyroby mel byt konec trupu uzavren uz z formy, ten muj ma vsak otevreny konec a jeste je o 30mm delsi nez by mel byt. Pro usazeni ocasnich ploch na spravne misto, jsem ho tedy musel zkratit.
2. kridla - bez problemu, pouze je na kazdem aby si zvolil zpusob upevneni kridel k trupu. Aby nedoslo k jejich sesunuti ze spojky. Jak to udelat manual neuvadi.
3. bizuterie - chybi kolecka a prilozene nalepovaci paky jsem nahradil ponekud odlisnymi. Puvodne jsem chtel pouzit laminatove, lec nebyly zrovna na pultu.
4. motorova prepazka - musi se pred vlepenim do trupu zmensit vnejsi prumer a hranu sikmo srazit. Jinak nejde instalovat tak jak uvadi manual.
5. vyvazeni - asi NEJVETSI PROBLEM. 100g baterie letadlo vyvazi kdyz je skoro 30mm pred spojkou kridel. Vzhledem k tomu, ze kabina je posunuta dosti dozadu, je nemozne baterii nejakym jednoduchym zpusobem lepit pouze na suchac. Po vymysleni ruznych krabicek z balzy, mi nakonec tks poradil nosnou desku pro baterii. Na suchac se na ni prilepi baterie a samotna deska se do trupu taky prichyti na suchac. Pro jistotu sem horni cast nad baterii jeste vyplnil kusem molitanu, aby se baterie nehybala. Bohuzel jsem na desku s baterii jeste musel pro vyvazeni dodat 20g olova.
Bohuzel, bez sundani kridel a vytazeni hlavniho nosniku se neda deska s baterii vytahnout. Tady je opravdu ten nejvetsi problem tohoto modelu - VYVAZENI a INSTALACE BATERIE. No nevadi, baterie pujde nabijet i v modelu. vytahovat ji nemusim, je primo urcena pro tenhle model.
Manual uvadi teziste 80mm od nabezne hrany, me vyslo vypoctem 75,5mm. Pro zalet sem nechal teziste na 80mm, pak se uvidi. Motor sam nema podle manualu stranove ani smerove vyoseni. Snad to nebude delat hlouposti.
Podle testu doma mi model visi za vrtuli na neco pres 1/2 plynu. Uvidime jak obstoji v letu.
Takovy mensi fotoserial stavby je zde -
http://nakadah.ic.cz/mix/pretty_fun
Par zkusenosti ze zaletu: Lita to velmi pekne a nezaludne. Vychylky predepsane manualem jsou vice nez dostatecne, mozna vyskovce by slusela kladna exponencialita. Protoze ma zajimavou reakci, nic nic nic a pak zabere. Umi se skoro plouzit vzduchem a nikam neprepada. Vykrutu naprosto podle osy trupu, pouze na male rychlosti malinko sudovite. Premet i pritazeny pekne rizne do kruhu. Na zadech neni treba tlacit, leti uplne rovne. Teziste by to chtelo kousek dopredu, pri rozjeti ma tendenci vyplavat nahoru. S pouzitou motorizaci zase neni agilni jako nejake 3D, ale na klasickou akrobacii staci v pohode.
Za 5 minut letu sem spotreboval 493mAh, ktere sem zase pri 3C nabil za 15minut. A to pouzita baterie umi 5C.
Sem spokojen a muzu ho doporucit. Oproti chovani Su-31 .10E je to nebe a dudy.
A jeste takovy mensi nakladovy rozpocet:
1. stavebnice - 1.100,-
2. motor + baterie - 83$ (1.577,-)
3. vrtulove listy - 189,-
4. kuzel MPJet - 125,-
5. serva TG9 - 300,-
6. mechova kolecka 43mm - 54,-
7. ostruhove kolecko 16mm - 24,-
8. staveci krouzky - 64,-
9. digitalni servo PowerHD 1581HB pro vyskovku - 370,-
Celkem tedy - 3.803,- (prijimac, regulator a ostatni bizuterii uz sem doma mel)
A jeste video -
http://www.youtube.com/watch?v=kgboGsgfMiY
EDIT: 31.10.2009 - Motor Hyperion ZS-2213-18 vymenen za Turnigy 2836-1000. S listy Graupner Cam Prop Folding 9x5" na tramci 33mm, ma motor staticky
tah 1020g pri 225W prikonu (21,16A x 10,68V) a bezi s ucinnosti 74%. Ocekavam od toho zvyseni agility.
EDIT: 15.12.2009 - Uplne sem zapomel dopsat, ze s novym motorem je litani paradni. Agilita je rozhodne takova, jakou jsem chtel mit. Dale sem vsechny
zbyvajici analogova serva vymenil za digitalni PowerHD 1581.
EDIT: 12.6.2010 - Kvuli problemum se spinanym SBEC regulatoru Mystery 40A, ktery rusil dokonce i Schulze prijimac, jsem osadil slabsi typ Mystery 30A
s linearnim BEC 3A. No a je po problemech.
EDIT: 10.7.2010 - V motoru 2836 po necelych 3h provozu odesla loziska. Udelala se v nich vule a motor za letu vydaval randal skoro jako spalovak. Po vymene lozisek opet klid.
EDIT: 21.10.2010 - Regulator Mystery 30A sem prodal a nahradil ho overenym typem Turnigy Plush 30A