Big Rush
Parametry
Výrobce: LuzrAir
Rozpětí: 780 mm
Délka: 660 mm
Váha: 230 g
Plocha křídla: 5.34 dm2
Vrtule: TGS 4.5x4.5
Motor: Emax 2805 2850KV
Elektronika: HobbyKing SS 18-20A regl, Assan
Serva: 2xHXT-500
Baterie: Turnigy 3S 800mAh 20-30C
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Po vynikajicích zkušenostech s minipyloňákem Adrenaline Rush jsem se rozhodl postavit větší a rychlejší. Adrenaline Rush posloužil jako přibližná inspirace - balsové křídlo, celé letadlo drží pohromadě uhlíková trubka od motoru až po výškovku.
Křídlo je šíthlejší než u AR a rozhodl jsem se nekomplikovat ho vzepětím, zato jsem přidal ulíkovou výztuhu z 2 mm tyčky (viz. foto). Trup (spíš gondola) je z depronu, polepeno barevnou balící páskou (mám ji tu připravenou na svahový kombat...).
Pohonná jednotka v celkové ceně $15 (motor $6, regl $7, vrtule $2) bere staticky 16,5A, což dává bratru nějakých 170W příkonu, při účinnosti kolem 70% (dle DC) a statickém tahu přes 300g (vypočítáno, tah ještě měřit neumím). DC říká že Vopt je kolem 130km/h.
Zálet (před 30 minutami) proběhl na jedničku, celý roztřesený jsem ho s obavami vrhnul do vzduchu, nicméně 170W udělalo svoje a za sekundu byl v bezpečné výšce k vytrimování. Pak nastaly 3 minuty čiré radosti, opravdu to létá hooodně rychle.
Překvapení se konala dvě, obě pozitivní, i když to první málem skončilo katastrofou - asi jsem se naučil lépe brousit balsová křídla, nebo je to tou gondolou (nižší odpor vzduchu) a vyšší hmotností a tedy setrvačností, ale Big Rush mnohem lépe klouže než AR, takže jsem při přistání o dost přestřelil a málem trefil procházejícího pejskaře.
Druhé překvapení se konalo při dobíjení baterky. Ze statického odběru jsem kapacitu baterky spočítal na 3 minuty, přistál po 2:50 - a právě jsem dobil pouhých 320mAh. To interpretuji tak, že se při letu pohybujeme hodně nad Vopt a už to tolik nežere.... Fakt je že motor byl po letu studený, baterka vlažná, zatímco při statickém testu obojí fest hřeje už po 10s.
Jinak asi by to líp vypadalo s motorovým krytem, ale rozhodl jsem se že chlazení je důležitější.
Celkem vzato, ještě lepší než jsem čekal... :)
Update 28.3.2010: Tak po definitivním zalétání musím vyjadřit více než spokojenost. Létá to jako brutální mini-hotliner kombinovaný s mini-pyloňákem. Doba letu na plný plyn je přes 5 minut, motor je po takovém cvičení naprosto studený. Skoro až uvažuji o větší vrtuli. Maximální rychlost bude přes 150km/h, možná i 200km/h (pořád ještě analyzuji GPS log.. :). Ale klidně se s ním dá vertikálně za 5s nastoupat na hranici viditelnosti, vypnout motor a minutu dvě klouzat zpátky. A při tom všem v pohodě létá bez motoru na svahu. Takže uvažujete-li o hotlineru či pyloňáku, tady je jeden který pořídíte pod 1000,-Kč...
Komentáře
motor aj regl mam v šupliku. serva tiež krídla už mám vyrezané. chcem sa spýtať krídlo je k trupu prilepené? výšovka má akú plochu. letu zdar dakujem
O tom menším odběru za letu máš samozřejmě pravdu. Na druhou stranu u tohohle motorku jsem našel max.doporučený odběr pouze 12A. Určitě po krátkou dobu snese víc. Já mám ale raději jistou.
Každopádně jen ať lítá až to sviští. :-)
Tomas: No o tom to je:) 2 clanek nebo 3 clanek to neni az tak dulezite, dulezity je max proud a ten je udavany jako 14.5A. Musis samozrejme dat mensi vrtuli. Navic, pokud 16.5 bere staticky, za letu se odlehci - kdyz se mrknes na udaje o dobijeni akumulatoru, tak za letu bral o hodne mene. Tim nechci ovsem tvrdit ze 100% vim ze mi neshori za letu:)
Mám stejný motorek zrovna objednaný. Není na něj těch 16,5A docela dost? Měl jsem za to, že je určený pro 2článek.