Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Bydliště:Kladno

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Flop II

Parametry

Výrobce: ŠAD model
Kategorie: Větroň
Materiál: EPP, EPS, Depron
Rozpětí: 1300 mm
Délka: 900 mm
Váha: 400 g
Plocha křídla: 32 dm2
Vrtule: sklopka 6x3 (7x4)
Motor: TR 28-26 1650Kv Brushless Outrunner
Elektronika: Turnigy PLUSH 18A, vysílač Graupner MC12, přijímač Corona RP8D1
Serva: HXT-900
Baterie: Flightmax 1300 Li-Pol 2S

Hodnocení

6.89
z 10 | 9 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Kdybych nepodlehl vábení reklam a koupil si Flopa hned jako první model místo Pelikánova ASW-28, moh jsem si celé léto krásně lítat :-) Místo toho jsem se trápil s tím bastardem co má neúčinná křidélka, nulové vzepětí (takže padá po křídle hned jak má trochu nižší rychlost) a všeobecně to určitě není model pro začátečníky, jak se někde píše (a čemuž jsem uvěřil). No nic, ASWčko je zatím uloženo do krabice, třeba na něj někdy dojde, zpět k Flopovi.

Asi nemá cenu se moc o něm rozplývat, tohle je samolet přesně takový, jaký jsem hledal :-) Zatím má za sebou asi 4 záletové starty, jen složený bez nabarvení (koupil jsem si jen bílé epp výřezy protože mě nabízené zbarvení moc nenadchlo). Fotky ukazují už model hotový, nabarvený (mot. kryt autosprejem, epp tónovačkou balakryl) a doplněný o nějaký ten "tuning".

Hlavní "vylepšení" ke kterému jsem po záletu přistoupil bylo přeříznutí křídla a vyrobení 2 spojek z uhlíkových tyček a trubiček, vše kvůli lepší skladnosti. S takto děleným křídlem ještě Flop neletěl, pozemní zkoušky ukazují že by to nemělo snad ničemu (hlavně pevnostně) vadit, tak doufám že mi při dalším letu Flop nezatleská křídly nad hlavou :-) Do trupu jsou z boku vlepeny 2 uhlíkové tyčky podél celé délky, zlepší to tuhost trupu (původní design to řeší jen zadlabanými lanovody táhel zeshora, zalitými vteřiňákem) + kolem kolíků pro křídlo jsem přilepil zesílení z překližky tl.1 mm (vydlabáním dutiny pro elektroniku jsem totiž odhalil část kolíků). V motorovém krytu jsem (asi jen pro lepší pocit) udělal odvětrávací otvory. Celková hmotnost 400g vychází mírně nad výrobcem udávanou 360g, ale myslím že to éro to ani nepozná. Zalétával jsem s hmotností 376g. Nějaký ten gram ještě asi přidá páska co plánuju dát zespodu trupu na špici jako ochranu proti otěru, možná i náběžky křídla opáskuju. Kdyby byla hmotnost už moc velká, dám menší baterku, tisícovka či ještě něco menšího bude taky bohatě stačit. Prostoru pro posouvání mám v trupu celkem dost, poloha těžiště je benevolentní (+/-5mm).

S motorem a vrtulí 7x4, který jsem vykuchal z ASWčka to lítá na třetinu plynu, přes půlku se už vzpíná jako splašený kůň, což ale vůbec nevadí, protože přatažení a pády tohle letadlo vybírá samo :-) Na další lety již mám připravenou menší sklopku 6x3, na vysílači omezený kanál 1 na 70% a možná si pohraju i s mixem motor - výškovka. Motor, regl, serva, baterka a přijímač jsou samozřejmě z HongKongu, taktéž kužel průměr 40mm který vypadá na letadle naprosto suprově!

Pokud si chcete relaxačně polítat a přitom se i trochu realizovat při stavbě, kupte si tohle éro od pana Šplíchala ( http://sad.okdar.net/index.htm ). Návod ke stavbě sice není zrovna "step-by-step" což může začátečníky odradit, ale zato při stavbě získají nové zkušenosti při vstřebávání mouder na diskuzních fórech apod. :-) A cena je taky velmi příznivá!

Komentáře

Moc pěkně postavené a dobře nafocené.Tvoje fotky mi byly inspirací při stavbě mého modelu - díky.
17.10.2009 13:42 fasciman
Pekné, u mňa za 5. Tieto hornoplošné ušiačiky ako koncepcie sú asi najpohodovejšie flyery.
5.10.2009 22:53 were
Hezky postavene! Mam Pegasuse, to je podobne pohodove poletovadlo, paradni relaxace v doznivajici podvecerni termice... tak at to krasne lita!
5.10.2009 16:06 Tomas
Máš to pěkně udělaný.
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek