Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1974

Bydliště:Praha 5 - Jinonice

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Long Shot 3

Parametry

Výrobce: Hořejší
Kategorie: Větroň
Materiál: Jiný materiál
Pohon: Bez pohonu
Rozpětí: 1500 mm
Délka: 1140 mm
Váha: 302 g
Plocha křídla: 22.5 dm2
Motor: DLG
Elektronika: Corona RP6D1, UBEC Turnigy 5A
Serva: 2x GWS Pico, 2x Hyperion Atlas DS09AMD
Baterie: Rhino 360mAh 2S

Hodnocení

8.67
z 10 | 3 hlasy – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Včera jsem ho zálétnul k naprosté spokojenosti, je to parádní letadlo! Ve špičce jsem musel dovážit 12 gramy olova.

Díky kombinaci laminátu a polystyrenu je ale docela zranitelné a promáčknout křídlo jde velice snadno :( Mikrobovdeny jsou super, pomocí vteřiňáku jsem je přistehoval k trubce. Jen je potřeba konce uchytit co nejblíž páčkám. Na ocasu to není problém, ale u serv v trupu docela velký ;) Pan Hořejší by mohl v návodu zmínit že je potřeba do trupu za serva ještě vlepit přepážku do které se bovdeny zafixují. Já na to přišel až když jsem měl zalepenou osazenou servodestičku a protažené bovdeny :( Také nejsem schopný smýt hnědou barvu která zůstala na epoxidu kolem vyztužujících záplat díky doporučenému přelepení lepenkou. Asi by bylo lepší použít nějakou bezbarvou a čím silnější tím lepší. Ta slabá lepenka se při sloupávání děsně trhá.

Do křídla jsem dal na doporučení pana Hořejšího digitální serva Atlas a upřímně řečeno moc nadšený z nich nejsem. I když jdou naprogramovat, mám problém aby se správně vracela do netrálu. Pokaždé se zastaví jinak :( na odtokové hraně je to rozdíl tak 1 mm. Evidentně je to dané pohybem motoru který je v určitých skocích. Trimem musím pípnout tak třikrát/čtyřikrát než se servo pohne o jednu jednotku. Možná by pomohlo zmenšení mrtvé zóny pod minimální doporučenou hodnotu.

EDIT: problém s nevracením serv do neutrálu podle všeho způsobovalo velké tření kolíku v příliš těsných dirkách na páčkách. Časem došlo k "ošoupání" direk a serva se vrací do neutrálu bez problémů. Dále bylo potřeba přidělat gumičky na podporu gumových mikrobowdenů na směrovce a výškovce. Pokud mikrobovden táhne není problém, v tlaku ale dochází k "prohnutí" v místě napojení oclelového L-ka a gumička tento neduh pomáhá eliminovat. Lindbergh mě psal že u nich v klubu nahrazují mikrobowden uhlíkovou tyčkou a prý pohoda... no uvidíme možná to zkusím až tenhle model domlátím, což bude asi problém páč ta potvora je odolnější než se původně zdálo a už přestála spoustu nepěkných bouchanců o zem ;)


Komentáře

Elektronika se tam vejde bez problémů. Baterka s regulátorem celé zmizí ve špičce a v prostoru před servy je pak přijímač a ještě hafo místa (ten přijímač by se tam vešel ještě jeden) vyplněné molitanem. Za servy pod křídlem je v trupu také spousta prostoru ale nejde se do něj dostat.
6.10.2009 11:01 garfield
Elektronika se tam vejde bez problémů. Baterka s regulátorem celé zmizí ve špičce a v prostoru před servy je pak přijímač a ještě hafo místa (ten přijímač by se tam vešel ještě jeden) vyplněné molitanem. Za servy pod křídlem je v trupu také spousta prostoru ale nejde se do něj dostat.
6.10.2009 10:54 ivankr
A túä elektroniku tam nacpeš? Inak je to veľmi pekné. Cez víkend som potiahol moje krídlo z EPP 1 mm balzou - už sa nemačká a lepenie poťahu Purexom je super... a vyzerá ako balzové...
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek