Rogalo
Parametry
Výrobce: homemade
Rozpětí: 501 mm
Váha: 35 g
Plocha křídla: 4.12 dm2
Vrtule: GWS 2510
Motor: 2g hextronik
Elektronika: 1s 3 A regl 1g
Serva: Bluearrow 3,4 g 2x
Baterie: 240+100 mAh Zippy
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Pote, co Piper Cub dolital, jsem vymyslel co postavit, aby to litalo s puvodni elektronikou. Chvili jsem premyslel a pak me to napadlo. Postavim rogalo! Zalezelo mi na tom, aby plocha kridla byla dvojnasobne vetsi, aby to bylo schopne letet. Navic, rogalo se jen tak nevidi. Hodne jsem se inspiroval od mbcorpa.
Planek jsem si nakreslil v aCADu, ale ke konci stavby jsem udelal upravy, ktere na nem nejsou zakreslene - nosnik, vyztuze v centroplanu a trojuhelniky na koncich kridla. Kostra kridla je slepena z uhlikovych tycek 0,8 mm (zebra a odtokova hrana) a 1 mm (nabezna hrana). Zebra z balzy 0,8 mm. "Trup" je slepeny z 1mm uhlikovych tycek a spoje jsou zpevnene prosycenymi uhlikovymi vlakny vterinovym lepidlem.
Komentáře
Za stavbu za 5, ale nevím nevím ohledně letu..plně souhlasím s fascimanem..Jsem bývalý pilot a z aerodynamiky jsem byl zkoušen krajským inspektorem, takže o tom cosi vím.Mrkni na mé rogallo zde na RC serveru.Toto skutečně létá, velmi dobře, stabilně a hlavně autostabilně-Viz Jeti meeting Hranice 2006, kde mělo premiéru.Každý závěsný kluzák, i ty nejmodernější brusy letí bez kormidel, díky autostabilnímu profilu a alespoň minimálním negativům na koncích křídla.\můj stroj má negativ 20St..(!) Nechci tě zde veřejně poučovat, či pranýřovat, jen ti chci pomoct od zklamání a třísek z modelu.Alespoň nalep na konce křídel klapky do negativu a zaklouzávej s postupným zvyšováním nebo snižováním onoho úhlu tak jako já a potom dosáhneš li kluzu jak u letadla, teprve uvažuj o motorizaci.Zatím jsi vyrobil Northropovo samokřídlo s velmi háklivými letovými vlastnostmi, nikoliv závěsný kluzák, ač tak vypadá (pěkně).
mnoho zdaru.
Základný koncept je v podstate dobre lietajúce samokrídlo. Veď to bude inerčne riadený letúň (nie aerodynamicky cez generovanie zmien síl na plochách - tu ide len o zmenu ťažiska). V podstate sa zameraj na dobré samokrídlo, kde servami len meníš polohu gondoly a tým presúvať ťažisko v dvoch smeroch - výška a smer).
Každý klasický eroplán s krídlom s klasickým profilom vzhľadom na rozloženie neutrálneho bodu a ťažiska generuje klopivý moment v smere "ťažký na nos", ktorý je eliminovaný vplyvom síl na ocase cez rameno ich umiestnenia. Autostabilné profily sú typické pre samokrídla (čo je aj tento prípad - bez ramena ocasných ploch) a vzdialenosť NB-T sa preto takouto voľbou minimalizuje. Inak preto môže byť čo i len niekoľkomilimetrový posun ťažiska fatálny pre model tejto konfigurácie !!! Ak toto (takúto koncepciu) "vypipláš" do stabilného letu, tak si zaslúžiš minimálne 10 krát po 5 v hodnotení. Držím Ti palce - podľa mňa sa nevyhneš novému krídlu.
Inak u mňa 5 za odvahu ale neverím, že Ti to bude lietať s takým profilom.
Nemal by si tam mať tzv. autostabilný profil s odtokovkou výraznejšie prehnutou - vychýlenou nahor ? Z fotiek sa mi nezdá, že by si taký volil.
Pekny, tesim se az to uvidim ve vzduchu