Díky všem za Vaše hodnocení.
K dotazům.
Motor se startuje pomocí startovací tyčky, která je asi 600 mm dlouhá, z jedné strany je opatřena šestihranem a na druhé je přišroubován vrtulový kužel.
Sundá se kabina tyčka se nastrčí do dmychadla a pomocí el.starteru se motor nahodí.
Výkresovou dokumentaci jsem si kreslil sám (vymyslet se to dá) a zabrala asi půl roku práce, celej Gripen potom asi 400 hodin.
Dokumentace musí být poměrně podrobně vymakaná do detailů během stavby se nedá moc improvizovat případné dodělávky (třeba chybějící otvor v přepážce) jsou velice obtížně proveditelné.
Časem možná bude i ten článek o stavbě asi bych o tom napsal do některého modelářského časopisu.
Letové vlastnosti jsou příjemné v podstatě jde o hodný nezáludný model ( tím neřikám že je to pro začátečníka nebo že se to nedá rozflákat)
Přistání s přesným rozpočtem vytracením rychlosti a následným převedením do letu na vysokém úhlu náběhu pod plynem s jemnými zásahy do řízení až do dosednutí. Co se videa týče mám jen jedno ze záletu takové docela mizerné.
Jinak i když má Gripen už 16 startů pokaždé když jdu létat tak jsou to nervy jak bejk.
Po přistání si potom říkám že není třeba se nervovat když to tak pěkně létá.
O proti lehkým polystyrenovým stihačkám setrvačnosti 7kg Gripenu jsou úžasný.