Parametry
Výrobce: TopModel.fr
Rozpětí: 543 mm
Délka: 740 mm
Váha: 680 g
Plocha křídla: 10.1 dm2
Vrtule: Graupner CPS 4,7x4,7"
Motor: Turnigy 2836-3200kV
Elektronika: Frsky V8R7, HK SS50-60A SBEC
Serva: 2x Hitec HS-65HB karbonit
Baterie: Rhino 3S 1850mAh 40/5C
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Muj prvni dmychadlovy model a pravdepodobne asi i posledni. Koupen z druhe ruky vybaveny dmychadlem Eflite 65mm s 4000kV. Se 4S LiPol dosahoval tahu asi 650g. Bohuzel pro prvni let jsem zvolil naprosto nevhodny regulator HFS04MG a pri pokusu o druhy let doslo k nerizenemu padu na zaruseni prijimace od pohonu. Po oprave popraskaneho trupu jsem jeste opravil i predchozi poskozeni kridla, kridla znovu potahnul Solarfilmem se spodni stranou vyrazne oranzovou pro zvyseni viditelnosti. Osadil jsem ho originalnim dmychadlem Xpower Xfan56 (Eflite bylo zniceno pri havarii) s motorem Xpower XB2025/8 4200kV - dmychadlo jsem dostal k modelu a motor stal 990,- Kc. Dale sem jako prijimac pouzil procesorovy Schulze Alpha 5.35.
Hned pri prvnim startu po oprave, se rotor dmychadla po asi 2s rozpadl a bylo po srande. Bez poskozeni sem pristal bezproblemovym kluzem. Objednal sem nove dmychadlo za 500,- Kc a pokracoval v pokusech. Pro dalsi lety jsem si vyrobil z laminatu i trysku na dmychadlo pro zvyseni vytokove rychlosti vzduchu. Takto jsem absolvoval asi 8 letu. Porad jsem ale nebyl spokojen s vykony modelu, tah dmychadla byl pro takovy model slaby (pouze cca 420g) a chybela tomu agilita. Ruzne pokusy se zmenou tvaru trysky a zvetseni nasavaciho otvoru nikam nevedly. Pokus vymenit 7-mi listy rotor Xfan za 6-ti listy z GWS 55 taky nikam nevedl. Tah sice vzrostl na 470g ,ale rychlost spise poklesla.
Po navratu 7-mi listeho rotoru, doslo opet k jeho zniceni behem staticke zkousky na zemi - z cehoz sem se malem podelal leknutim a timto jsem jednou provzdy skoncil s levnymi plastovymi dmychadly! Dalsi level bylo predelani na pohon tlacnou vrtuli. Rozhodnuti padlo na overenou radu Turnigy 2836 a typ motoru s 3200kV. Vrtuli jsem pouzil APC 4,75x4,75" a regulator Moxie 45A SBEC. Se 3S LiPol motor dosahuje 27.686rpm pri odberu 43,85A. Prikon cini 476,7W pri ucinnosti 72,7%. Statický tah vyrovna vahu modelu. Oproti dmychadlové verzi jsem dokonce usetril 20g na hmotnosti.
Pohon tedy dosahuje 700W/kg
A jak se to chova za letu? Je to naproste peklo na rizeni. I kdyz se to nezda, tak ta mala vrtula ma velkou protireakci. Pri male rychlosti modelu a prudkem pridani plynu model udela 1/4 vykrut. Start na gumicuku je mozny jedine s mene nez polovinou plynu, jinak se okamzite po startu toci do leveho vykrutu. Pokud uz se ale dostane na svou rychlost, tak pretaceni zmizi. Rychlost je paradni, stoupavost kolmo nahoru, zvukovy projev libovy. Pristani bezproblemova, model ma velmi slusnou klouzavost.
Pozor! Neni to nic pro zacatecniky ani s originalnim pohonem! Model je maly, rychly a snadno se vzdali z dohledu, kdy pak pilot ztrati prehled o poloze!
Musim priznat ze i ja sem precenil svoje moznosti.
http://www.youtube.com/watch?v=tI0yUFLSI5Y - jedine letove video Mirage, tehdy jeste s originalnim dmychadlem. Podle zvuku pruletu vychazi rychlost na cca 130-135km/h. Realne zmerenou rychlomerem ji nemam. S novym pohonem je mnohem rychlejsi.
21.8.2011 - zmerena rychlost na pruletu rychlomernou sondou byla 195km/h.