.vega...moje první éro v r.1988, kdy jsem začínal RC lítání po 15 letech házedel a úček..Jedna z prvních Rc. stavebnic u nás asi za 500 kčs.Byl to ale bastard.První provedení (to moje) mělo křídlo polysterenové jádro potažené balzou a bylo dost těžké.Letadlo s ním mělo velké setrvačné momenty, takže po zásahu do směrovky a jejím vrácení do neutr.docházelo vždyk překmitnutí celého modelu na opačnou stranu a zpět a muselo se to kontrovat zase směrovkou.Toto se nejvíc projevovalo při větší rychlosti a pozdní korekce kormidlem vedla ke zvětšující se frekvenci překmitů až do převrácení modelu na záda či jiné nezvladatelné polohy(tehdy)..Hlavně při užití katapultu.Při přistání se musela dodržet rychlost, jinak došlo k prosednutí, které už nešlo napravovat.Potom se objevila Vega s novým konstrukčním křídlem, o mnoho lehčím a aerodynamičtějším.Ta už byla plnohodnotným větroněm.Co se motorizace týče, měl jsem na ní tehdy výtečný motor Junior 2 GFS na pylonu(dobrá volba)No a nakonec jsem umístil do přídě motor MVVS 4,6 v poloze na bok, podvozek a vzniklo vinikající cvičné, pomalé ale i rychlé a hlavně extrémě obratné letadlo, jež se dalo udržet i na stromy ohrazeném fotb.hřišti u nás..Křídlajsou nejbezpečnějším způsobem upevněna, a to gumovými oky a kolíky v trupu.Při kolizích se utrhnou a model vždy zůstal minimálně poškozen, a hlavně na trupu nepřibývaly praskliny po vylomeném držáku matic.Na mou Vegu jsem postavil nové lehké křídlo lichoběžníkového půdorysu s negativy 3 st.o rozp 2008 mm.No a celé jsem to přejmenoval na Lucky.Celý model a popis jeho vlastností je v mé galerii zde na RC serveru...
Tak ať ti to lítá..