Pibros
Parametry
Výrobce: Domácí tvorba
Rozpětí: 800 mm
Délka: 460 mm
Váha: 256 g
Vrtule: 7x3E
Motor: Turnigy C2826-1650
Elektronika: Futaba T6EXP 2,4 GHz; regl. Super Simple 20 A
Serva: 2 x bezejmená 9g
Baterie: RAY 1600 mAh 3s nebo ABF 1000 mAh 3s
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Chtěl jsem si konečně postavit něco úplně od A do Z sám. Něco jednoduchýho, levnýho na vyblbnutí a taky rychlýho na stavbu. Takže co jinýho než Pibrose. Stavěno klasicky podle plánu z netu z 3 mm izolace pod podlahy Starlon. Celý jsem to vyřezal, slepil a pak mi to rok leželo na skříni, protože jsem si říkal, že ten Starlon je strašně křehký a tak to nemá cenu ani dodělávat. No, teď po roce jsem konečně koupil vhodnější Climapor, ale zase mi bylo líto toho původního, už slepenýho Pibrose vyhodit. Zkrátka, s tím, že to stejně nejspíš rozštípu, jsem to pokusně osadil elektronikou co byla zrovna po ruce, špičku podlepil trojúhelníkem z 4 mm přehlížky, trošku to olepil skelnou páskou a pak celý ještě polepil barevnýma izolepama, který to parádně zpevnily.
Váha 256 g je bez baterky. Odběr na zemi na 3článek 1600 mAh s vrtulí 7x3E je 13,68 A, příkon 157 W.
3. 3. 2010 byl poprvé ve vzduchu. V docela slušným větru jsem dal jen krátké (asi 2 minutové) dva lety. Takže opravdový zálet, kdy doladím ovládání mě vlastně teprve čeká. Ale letěl bez problémů hned na první hození, je obratný, docela rychlý a ... No prostě, bavil mě, takže už se těším na další lítání s ním.
EDIT 22. 3. 2010:
Pibrouš už má za sebou první kontaktáž se zemí - malinká oprava a vypadá stále jako nový a po odladění výchylek lítá fakt skvěle. Osvědčilo se mi, jak jsem někde vyčetl, mít v neutrální poloze elevony mírně přitažené. Pokud byly zcela vodorovně, měl Pibros tendeci, i při dodržení těžiště stále letět znatelně dolů.
Právě kvůli těžišti jsem taky musel ještě zvětšit místo pro baterku - RAYka 1600 mAh je dost těžká a těžiště bylo tudíš moc vepředu, takže o 1,5 cm proříznuté místo pro baterku vzadu. Naopak ABF 1000 mAh je zase moc lehká, takže jsem toho 1,5 cm říznul i vepředu.
Výsledek je ten, že s RAYkou je stále malinko těžsí na předek, takže při letu bez motoru stále mírně vytrácí výžku, ale lítá poměrně klidně. S ABFkou je Pibros znatelně lehčí, dobře plachtí a díky těžišti, které je oproti té RAYce více v zadu, je perfektně mrštný. Prostě díky dvěma různým bateriím dva různé letové projevy.
Letový čas:
RAY 1600 mAh 15 min.
ABF 1000 mAh 10 min.
(Bez jakéhokoli šetření)
Komentáře
Volente díky. Taky doufám, že se sejdem a zalítáme. Už teď mám pocit, že si časem postavím dalšího a většího Pibrouše, protože jak si sám někde tady v komentářích psal: "Pibrosů není nikdy dost."
No vidíš jak to máš pěkný, tak doufám že je někdy proženeme spolu. Pravda káblíky máš na rozdíl ode mne pěkně schované. Tak ať ti to lítá.
Ty dráty mám rád schovaný, to je fakt. Taky jsem se s tím drbal jeden večer až do půl jedný v noci - v už slepeným a polepeným modelu izolepama jsem vrtal nory pro káblíky jak krtek.
to hej ale aj tak sa mi paci... nema chybu to ulozenie vybavy... ja ked robim nejake lietadlo tak vsetko je poprehadzovane...
Zdar, jak píšu, tak jsem s tím letěl zatím asi 4 minuty, takže nemůžu nějak zasvěceně referovat. Ale jestli dobře chápu, na co se ptáš, tak když jsem chtěl dát zatáčku třeba doleva, tak to prostě letělo do leva s tím, že jsem k tomu normálně přitáhl, aby Pibrouš neztrácel výšku - prostě letělo to jak má. Jinak, vysílačku mám Futabu T6EXP 2,4 GHz kde se jednoduše zapne mix na elevony a už to mastíš, ...., nejlíp to asi vystihuje, že je obratný.
A díky za hodnocení. (I když tu pětku bych šetřil pro nějakou šmakózní maketu - přece jen tohle je deska umělý hmoty, že? :o))
caw ja by som sa chcel spytat ako je to s bocenim a stupanim naraz ci sa to da?? a davam za to 5!!