Spitfire
Parametry
Výrobce: Dynam
Rozpětí: 961 mm
Délka: 789 mm
Váha: 835 g
Plocha křídla: 13.2 dm2
Vrtule: Aeronaut Carbon 9,5 x 5
Motor: Power HD - 2835
Elektronika: Jeti 25A
Serva: 4x Power HD 1800
Baterie: Hyperion CX G3 1300, 25C
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Původně jsem chtěl jít do Parkzone, ale protože dlouho nebyl skladem a já našel tohoto číňana - šel jsem do něj. Požadavky byly: co nejpevnější materiál - ideálně vstříknuto do formy, rozpětí okolo 1m. Spita jsem koupil ve variantě bez elektroniky - a doplnil vlastním vybavením (v setu je v prodeji také a za poměrně směšnou cenu - ale nejsem tak bohatý...).
Spitfire vypadá pěkně jak na zemi tak i ve vzduchu - aby se tam ale dostal potřebuje trochu doladit. Můj konkrétní kus dorazil s ulomenou směrovkou - přidělal jsem na panty, dále se mi nezdály páky u křidélek a výškovky - vyměněno. Problém u tohoto modelu byl s těžištěm - výrobce v tom jasno moc nemá - v návodu je původně vytištěno 60 - 65mm - tento údaj je přelepen samolepkou s údajem 75 - 85 mm!?! V čumáku je od výrobce vlepeno 100g olova (bohužel v pravé polovině trupu - což by značně rozhodilo podélné vyvážení modelu). Olovo jsem vydlabal, umístil na střed a dalších cca 100g ještě přidal - abych to vůbec dovážil - těžiště odladěné při záletu mi tedy vyšlo kolem těch 60mm!!!
Model má několik elegantních řešení, které bohužel ne vždy 100% fungují. Motorové lože s motorem (zadní montáž) se nasune ze spodní strany trupu a zalepí (rychlé a šikovné - jen po mě už nikdo nemůže chtít to vyndat ven). Spodní polovina čumáku se pak zakryje krásným (a neskutečně křehkým) krytem, který praskne při prvním přistání :o( - bude to chtít udělat z něčeho pevnějšího - plechovka od piva to jistí :o). K modelu je dodáván i podvozek - na běžném travnatém povrchu nepoužitelný, na golfovém greenu či kvalitním asfaltu možná 3 přistání vydrží. Já osobně podvozek nepoužívám, proto jsem musel ještě doplnit spodek křídla kryty serv na křidélkách.
Zálet proběhl včera, s ne zrovna šťastným koncem. Po vytrimování a lehkém doladění těžiště Spitfire velice pěkně létal - start z ruky bez problémů (poměrně silně s 3/4 motoru a raději směrem vzhůru). Výchylky doporučuji nastavit relativně malé, protože model reaguje poměrně ostře (obzvlášť výškovka). Zálet byl ukončen při třetí baterce vinou dalšího elegantního řešení - a to uchycením křídla k trupu. Křídlo je vpředu nasunuto do "zobáčku" trupu a vzadu zajištěnu plastovou, cca 1cm dlouhou západkou - na první pohled elegantní a relativně fórové. Sice jsem si říkal, že to ještě podpořím šroubem - ale to bude stačit až po záletu...! Při okruhu (naštěstí nad neposekanou částí louky) se křídlo odporoučelo od trupu a Spitfire byl "sestřelen" z oblohy z výšky kolem 15m. Škody naštěstí vzhledem k nerozbitnosti materiálu (nějaký klon EPP) nejsou velké - zlomená vrtule a trochu ohnutý čumák - ale opravdu minimálně :o). Tak musím doladit spojení trupu a křídla a jde znovu do vzduchu.
Nutné úpravy: vyvážení příčné i podélné, uchycení křídla, spodní kryt motoru (i když to je spíš estetická stránka věci - bez krytu to letí pochopitelně taky, navíc je dobře chlazen motor a elektronika).
Závěr: jde o pěkný model, který po základních úpravách také velice pěkně létá a zkušenějším pilotům ho můžu určitě doporučit. Omotorování vidím jako dostatečné.
Komentáře
Kdyz se to takhle rozpada pri prvnim letu i bez te cinske elektroniky vevnitr, to bych videt co by to ve vzduchu delalo s ni :o) Drzim palce at ty mouchy rychle odladis a uzivas si hezke ero!
Tak nikdy nepotěší, když s něčím praštíš - ale právě v tom je výhoda "kuliček" - jde to snadno a rychle opravit. Navíc tady se nedá o nějaké "destrukci" ani mluvit. Kdyby se ta "havárie" stala s balsovým modelem, asi bych si sebral třísky na podpal a šel plačky domů... - tady stačí výměna vrtule dokoupit umělohmotný šroub, 10 minut práce a je zpátky ve vzduchu :o)! A lítá opravdu nádherně!!!
no nevim , byl bych naštvaný kdybych bouchnul s erem hned při záletu.a tyhle hmoty se i rychle opotřebují.