Růžovka
Parametry
Výrobce: Já + LS Model
Rozpětí: 2200 mm
Délka: 1100 mm
Váha: 718 g
Plocha křídla: 33 dm2
Vrtule: Graupner CAM 9x5
Motor: Turnigy 28-26B 1050 kV
Elektronika: RAY 25A
Serva: HXT900
Baterie: Turnigy 1600 mAh 20C
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Na podzim po smrti me Guppy jsem se rozhodl, ze si postavim nejakou nahradu. Toto ero tu uz jednou bylo, ale nafocene pouze mobilem a pred povrchovkou, tak snad nevadi, ze ho davam znovu ve finalni verzi. Byl jsem si jisty, ze chci stavet, ne pouze koupit polotovar. Nakonec jsem si sam navrhnul cele kridlo i kormidla, ale priznam se, ze inspiraci mi byl Relax RCEJ od LS Model, z nehoz je i gondola a trubka.
Kridla jsou klasicka stavba, spojky polovin jsou toreny laminatovymi tycemi, 7mm se vsouva do Al poudra a 5mm jde primo do zeber.
Potazeno Vliesem a nalakovano dvema vrstavmi napinaku a jednou vrstvou zaponu.
Byla to moje prvni stavba modelu zcela od piky a nakonec jsem s vysledkem velice spokojen, ale rezervy zde samozrejme jsou.
Elektronika je pouzita suplikovka, nic specialniho jsem nekupoval, je tak videt, ze treba kuzel je mensi, nez by bylo treba. Pro zalet byl pouzit Rx MZK Twin 5, nahradi ho ale vetsi bratricek s prenosem telemetrie.
Na zalet jsem si vybral krasny teply den bez vetru a po nekolika hodech bez motoru do vysoke travy jsem se odhodlal na odhod s plynem, ero bylo nejdrive jankovate, posunul jsem ale baterku vic dopredu a je z nej uzasny stroj. Motor neni sice nejsilnejsi a letadlo stoupa pod uhlem tak 60-70°, nicmene me to staci. Po vytrimovani letel vetron majestatne a krasne rovne bez tendenci nekam uhybat. Bohuzel je trosku tupejsi na kridelka, cehoz jsem se celou stavbu trochu bal, ale da se to zvladnout bez vetsich utrap. Naopak pri pouziti jako brzdy jsou kridelka efektivni dost a pristani jsou lahudka.
Pri tretim letu jsem chytil stoupak a krouzil asi pul hodiny, pak jsem ho uz opustil, dostal jsem bobky kvuli pouzitemu mensimu prijimaci s provizornim uchycenim s antenami uvnitr gondoly.
Nemile prekvapeni me ale preci jen cekalo, uz pri pouhem dive testu kridla na koncich chytala neprijemny flutter, premet bych si netroufnul, nicmene se silenym hlukem a vibracemi jsem zkusil stremhlav dolu a vse vydrzelo, prozatim. Pokud by nekdo poradil, zda se s tim da neco delat budu rad, pokud ne nevadi, koncipovane to je na absolutni klid.
Kdyz to shnu, tak to mozna to neni nejhezci letadlo, mozna neni ani nejlehci, nejvykonnejsi, nebo aerodynamicky nejcistsi, jenze jsem si ho postavil krome gondoly zcela sam a to mi dela vetsi radost, nez koupeny brus. Jeste tak najit misto kde a skym letat a budu spokojeny maximalne.
Komentáře
Priznam se, ze zatim nevim, jeste jsem nebyl s erem tak dlouho, abych to mohl zkusit. Kazdopadne odber na zemi je cca 11-12A z cehoz by vyplyvalo tak 8 minut motoru v rezimu 0/1. Behem par letu to vyzjistim, ted mam na pace plynu nastaveno minut pet.
Pekny model a ladí i se slecnou.Jak dlouho vydrzi na jedno nabiti?
Moc pekny to je, i slecna se hezky zubi :-)
Mensi ucinnost kridylek je jasna = jsou malo hluboky. Ale pro klidne termicke letani by to nemelo vadit. U takhle usatyho stroje stejne budes tocit hlavne smerovkou. A s tim stremhlavym letem to moc neprehanej, at se ti to ve vzduchu nerozstrikne, to by byla skoda. Unik z termiky radeji na plnejch "brzdach".
Strašili mě, že vlies nejde barvit a pak praská .-). Jak je vidět jde všechno jen se musí chvít a nevědět, že to nejde.
Je to barveno obycejnym autolakem, signalni ruzova, ale delal jsem hodne velmi tenkych vrstev. Narust hmotnosti cini zhruba 10g, bohuzel nemuzu zcela presne rict, mereno na jinych vahach.
Čím jsi ten vlies barvil,