Flop II - A jako Ailerons
Parametry
Výrobce: Šad model
Rozpětí: 1300 mm
Délka: 900 mm
Váha: 500 g
Plocha křídla: 32 dm2
Vrtule: sklopka 8x4 (7x4)
Motor: TR 28-26 1650Kv Brushless Outrunner
Elektronika: Turnigy PLUSH 18A, vysílač Graupner MC12, přijímač Corona RP8D1
Serva: HXT-900
Baterie: Flightmax 1300 Li-Pol 2S
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Flopa jsem už tady vystavil, ale snad nikomu nebude vadit, když přidám ještě jeho křidélkovou verzi. V rámci mého oblíbeného večerního modelaření v kuchyni (z rodinných a časových důvodů zatím spíš stavím než létám :-) ) jsem se rozhodl, že si k Flopovi objednám náhradní křídla a udělám si je s křidélky. Vím že mnozí namítnou "proč proboha? vždyť je Flop vůbec nepotřebuje?", ale ať si kdo chce říká co chce, prostě jsem je u pana Šplíchala objednal a po večerech zbastlil. Křidélka jsem odříznul z původního profilu a dal jim tuhost v ohybu vlepením uhlíkové tyčky. Serva klasická z HK, k nim doma v kuchyňské troubě nahřívané a přes kopýtko lisované kryty z durafolu. Křídlo je stejně jako u bezkřidélkové verze oproti originálu přepůlené, spojky jsou z uhlíkové tyčky a kulatiny. Vzepětí uší je oproti bezkřidélkové verzi zmenšeno asi na polovinu.
Asi před týdnem se mi otevřel jeden volný večer a tak jsem se vydal si zase po dlouhé době polétat. Křídla jsem měl už delší dobu hotová, ale nějak nebyla nálada či odvaha je zkoušet, zatím jsem létal bez křidélek. Už jsem chtěl jít domů, neboť mne začal hryzat otravný hmyz, ale když to pole bylo tak akorát vzrostlé, řekl jsem si, že bych mohl křidélková křídla aspoň zkusit do něj klouznout. Kluz se mi zamlouval a tak jsem Flopa normálně hodil asi na 3/4 plynu. BYL JSEM NADŠEN! S novým křídlem a křidélky mi Flop sedí ještě víc než s křídlem starým, tak akurátně na ně reaguje (testuji dvojí výchylky) a hlavně točí zatáčky přesně podle mého gusta, přeci jenom jen se směrovkou to je pořád takové kolíbání, opožděné naklánění apod. Kluz je pořád parádní a díky mixům a dvěma servům si můžu zkoušet i "klapkové" výchylky dolů či naopak "brzdy" nahoru. Až jsem byl smutný, že jsem se odvážil to nové křídlo otestovat až na závěr letového večera, bohužel vysílačový pack se začal viditelně blížit k minimu, tak jsem to musel zabalit.
Taky jsem už myslím vychytal mix plyn-výškovka což potlačuje vzpínání - přeci jenom stříďák je znát - tak zkusím dát větší vrtuli ať to lépe táhne.
Když jsem s novým křídlem zkoušel jak vychází těžiště, přišel jsem na nemilou věc: jsem mimo! Myslel jsem, že to dělají ta serva v křídle, ale vyvažování se starým křídlem ukázalo smutnou pravdu. Potřeboval jsem v minulosti zalepit nějaké šrámy na ocase, nějak nemyslel na to jaký je vteřiňák prevít zatékavý a vůbec s ním nešetřil :-( Bohužel trocha lepidla navíc na ocas dala na dlouhé páce trupu takový rozdíl, že jsem musel dovažovat do čumáku. Ale nevadí, Flop sice trochu přibral na váze, ale pořád skvěle létá a možná je i pronikavější.
V rámci mého dalšího modelářského bádání a experimentování a taky aby v kuchyni nebylo pořád jen sterilně uklizeno :-) možná zkusím vyrobit z balsy a fólií potáhnout novou výškovku (jen kormidlo). Na tom EPPčkovém se mi nelíbí jak je ohebné a poddajné. I když tak trochu čekám, že nové kormidlo bude moc těžké a musel bych zase dovažovat - bohužel s baterkami už to dopředu moc nejde.Kdyžtak holt potažené kormidlo dám do šuplíku někdy na další letadla.
Komentáře
inspirovals mě :) taky provedeno
2 b3hcz: večer změřím a napíšu
Velice pekne ;) moc se mi libi. Jen bych mel dotaz, jake jsou rozmery centroplanu kridla?
peticka za formicku a sloh... vyskovku udelej z depronu, kdyztak ti kousek poslu...
Blahopřeji k úspěšnému pokusu :-)