Když jsem SLIMA před nějakou dobou zahlédl nově v nabídce
LS model tak jsem věděl, že ho chci. Strašně se mi líbily tvary připomínající ostré F5D což dávalo šanci živému letovému projevu a výrobce pan Svoboda zase předpoklad kvalitního modelu. Ještě jsem si zahrával s myšlenkou pořídit ESCAPE, ale nakonec zvítězil SLIM, prostě mě to k němu táhlo více :-) Model byl v provedení ARC a je na zakázku maximálně vyztužen. ARC jsem zvolil z důvodu zásob fólie které jsem měl doma a také z důvodu co nejhladšího povrchu pro dynamické polétání. Když jsem poprvé otevřel krabici, tak mě překvapila štíhlost křídel, můj Mini Ion proti tomu vypadal jako autobus :-) Kvalitu zpracování nemá cenu popisovat, prostě super, takže také spokojenost. Stavbu jsem provedl dle návodu a změny jsou pouze v uhlíkové výstuze ve výškovce a použití ocelových šroubů jak na křídlo tak na VOP. Poněvadž jsem chtěl živé éro, tak jako pohon byl vybrán vysokootáčkový inrunner + vrtule 4,75x4,75 (5x5). Model má za sebou zatím pár startů a musím říct že jsem jeho živostí nadšen. Rychlost je velmi příjemná za což vděčím příkonu 450W s vrtulí 5x5. O letových vlastnostech toho ještě moc napsat nemohu, zatím jsem ve stádiu ladění, ale nejeví se zatím vůbec špatně. Průlety a zatáčky na maximální rychlosti v pylonovém stylu zvládl bez problémů a i v kluzu mě překvapil, jen ta pevná vrtulka ho trochu brzdí. Holt je třeba lítat na plný pecky :-)
Model by svojí pevností měl určitě vydržet i jednou takový příkon, takže prostor pro případný budoucí tunning tady je :-)
Takže jsem se konečně dostal k tomu opět vyvětrat Slima a hned jsem provedl měření motoru a výchylek.
výchylky mám nastavené takto
výškovka: + 6/-6 milimetrů
křidélka: +12/-4 milimetrů
přistání: křidélka nahoru + 18 a výškovka dolů cca 0,5 milimetru
při běhu motoru mám nastavený výcebodový mix do výškovky na potlačení, aby model letěl rovně ve všech fázích plynu a nestoupal.
V každém případě i pro zálet modelu je třeba nastavit výchylky alespoň takové, jako jsou napsané v návodu, jinak je model tupý na řízení. Pan Svoboda ví, co tam píše :-) Je třeba se toho nebát a nedávat tam zbytečně poloviční výchylky...
také jsem provedl měření motoru Turnigy 480S BL Innrunner 3200 ot. Měření proběhlo s vrtulí 4,7x4,7 protože 5x5 jsem zlámal a nové ještě nedorazily...
Nejvíce mě překvapilo, že s jen o trochu menší vrulí to mělo tak znatelně menší příkon oproti vrtuli 5x5 (toto měření bohužel nemám přesně zaznamenané).
tedy vrtule byla TGS sport 4,7x4,7 (hobbycity)
baterky Turnigy 3s 2200 mAh 30C (cca 20 cyklů)
motor v této konfiguraci bral 31A při 11,42Voltech což je cca 350 Wattů při otáčkách 28 000/min (měřeno s Watt´s UP a otáčkoměrem z HC)