Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1978

Modelář od:2007

Bydliště:Ostrava

Letiště:Ostrava

ICQ:245075328

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Projectile 2

Parametry

Výrobce: Royal Model p. Kovarik
Kategorie: Hotliner
Materiál: Laminát + balza
Rozpětí: 990 mm
Délka: 760 mm
Váha: 640 g
Plocha křídla: 17.4 dm2
Vrtule: APC E 5,5x4,5"
Motor: Turnigy 2836-2350kV
Elektronika: RX Schulze Alpha 8.35s + ESC Mystery 40A SBEC
Serva: 3x Hitec HS-55
Baterie: Rhino 3S 1850mAh 40/5C

Hodnocení

8.4
z 10 | 10 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

17.8.2011 Model prodan do Pardubic.


Tak a zase dalsi hracka do "hangaru". Koupil sem ho jako neodebranou objednavku za 1200,- primo od vyrobce. Ona je to spis II. jakost (drobky pod folii, sachty pro serva v kridle ruzne daleko od kridelek, atd.), ale udelany je to dobre. Kridlo je klasicke konstrukcni s zebry a celobalzovym potahem. Uvnitr je uhlikovy pasek jako vyztuha a centroplan je zpevnen vylaminovanim. Potah je Oracover.

Trup uz kdysi vyrabel p. Michna (muj model Svistik mel naprosto stejny trup), potom to po nem prevzala nejaka firma a ted ma formy Royal Model. Rozhodl sem se, ze krom nakupu modelu do nej nenacpu ani korunu. Vsechno vybaveni sem nasel doma, respektive pohon me zustal z Twistu a zbytek se valel v supleti. Abych mohl dat obezku do uzkeho trupu, musel sem na 3mm motorovou prepazku z laminatu, jeste vyrobit distanci z finske preklizky 2x4mm. Motor ma hridel, ktera precniva dopredu o 20mm, takze celkem je pred prepazkou 9mm hridele coz krasne staci pro kuzel.

Serva jsem pouzil obycejna HS-55. Na svistiku slapaly bez problemu nekolik let a vypoctem me bez problemu silove vychazeji i na 50m/s pri maximalnich vychylkach (asi 20-25°). Respektive diky pomeru prepakovani jsem na 50% sily serva (0,6kg/cm). A pro normalni litani nebudou takove vychylky samozrejme potreba.

Profil kridla je MH-32 a rekl bych "ziletka". V hloubce 185mm ma vysku jenom 15mm. Serva proto musely skryt vysoke 5mm krytky. Teziste mi vypoctem vyslo v rozmezi 60-71mm. Hned na prvni osazeni vybavenim me vyslo na 62mm a p. Kovarik primo v manualu uvadi 65mm. Cili ted uz me ceka jenom zalet. Lepsi fotky a nejake to nastaveni vychylek dodam po zaletu (pokud ho prezije).

A jeste nejake fotky ze stavby.

Kdo by potreboval tak tady je manual.

Takze info ze zaletu: Lita to jako po kolejich. Rozsah rychlosti je opravdu velky a sam si muzu dovolit rict ze to je hodny model. Padovka je opravdu velmi nizka, ale pak ma tendenci padat po kridle (to je ale rychlost skoro krokem). Za letu vydava krasny svistivy zvuk a ani nemusi letet moc rychle. Trimovani bylo potreba pouze na vyskovku a to jen zdibicek. Vykruty dela presne podle osy a to bez diferenciace vychylek kridelek. Na prvni let sem si nastavil klapky +3mm a brzdy -12mm. Prvni pristani bylo s klapkami a prosel sem se dobrych 80m. Druhe uz bylo s brzdami a sedl sem skoro k noze. Jen pouzita sklopka je pomala, stoupani je male. Dalsi vrtule na rade bude Graupner Cam Prop Speed 5,5x5,5". Kdo si chce postavit rychly model, ktery neni zaludny tak Strelu muzu jen doporucit. Nicmene pro litani to chce vetsi prostor, specielne pro pristani. Leda ze by si nekdo nastavil mechaniku kridelek tak, aby mely brzdy vetsi vychylku nez mam ja (pouze cca -22°). Vychylky sem si nastavil dvojite, ale pro me to vlastne ani nebylo treba. Motor zvladl litani na jednicku, byl sice horky, ale sly na nem udrzet prsty. Pro prvni let o delce 10minut jsem spotreboval 800mAh a druhy let (to uz sem se vic odvazal) sem spotreboval 1600mAh. Pro dalsi lety osadim EGT s vyskomerem a rychlomerem.

Nastavene vychylky: VOP - +-8mm / +-5mm (pro normalni litani netreba pouzivat ty mensi, neni to nijak jedovate)
Kridelka - +-8mm / +-5mm (kdo se neciti tak at pouzije radeji ty mensi)
Klapky - +3mm (pro lepsi kluz, kdo si chce zaplachtit. Klouze vazne skvele)
Brzdy - -12mm (slo by to i vic, ale mechanicky sem to omezil delkami pak serv, aby nedojizdely nadoraz. Pro pristani to krasne stacilo, jak model ztraci rychlost tak je treba pritahovat vyskovku az konecne model v peknem natazeni pristane. Bez brzd plave a plave a plave stale do dalky).
Teziste - kdo bude v rozsahu 60-63mm od nabezky tak nebude mit s prvnim letem zadny problem.

Maximalni zmerena rychlost IAS je 157kmh/h s vrtuli 5,5x5,5".

Letove video: http://www.youtube.com/watch?v=mP3mQAkQlrg

20.8.2010 - Z duvodu obcasneho kopani do vyskovky doslo na vymenu prijimace Hitec HFS06MT za Schulze Alpha 8.35s. Jedno kopnuti v maximalni rychlosti se stalo modelu malem osudne. Nastesti uhlikovy kolik v kridle vydrzel, ale zvuk prasknuti trupu prijemny nebyl. V miste pruchodu koliku do trupu se objevila prasklina - opraveno prelaminovanim.

31.8.2010 - Loziska motoru se asi po pul hodine provozu odporoucely (chrasti za chodu motoru). Takze doslo na vymenu za Sapporo/EZO 684ZZ Japan od Tobexu (za 95Kc/ks neni co resit).

7.9.2010 - Zmena vrtule Graupner 5,5x5,5" za APC E 5,5x4,5". Proudovy odber je nizsi (31 vs. 38A) a letovy projev lepsi. Mam k diskozici vice tahu a Strela se dokaze rozjet na vyssi rychlost.

Komentáře

Lítá mu to hezky, já to viděl. Ale teprve s pořádnou vrtulí to bude zajímavé. ;-)
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek