Eagle elektro X-tail
Parametry
Výrobce: Jitom
Rozpětí: 3200 mm
Délka: 1540 mm
Váha: 3130 g
Plocha křídla: 63.9 dm2
Vrtule: RFM 17x13
Motor: Kontronik 500/27 6,7:1
Elektronika: Spin66, Duplex R8, Jeti Vario
Serva: 2xHS5125,2xVolz Wing Max,HS5085,HS65HB
Baterie: 6sLipo2200mAh, Sanyo KR 1100mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Model jsem zakoupil v dubnu již v elektro verzi na 6s A123 s odnímatelnou špicí. Jelikož manipulace se špicí nebyla zrovna příjemná(vanička na baterie byla vzhůru nohama??) a taky ocasní serva bylo potřeba přesunout za křídlo, došlo na přestavbu. Tuto přestavbu jsem již jednou dělal(F3j Xantipa), tady to jen muselo být pevnější tudíž víc uhlíku. Do převlečné špice jsem vyříznul nožem otvor kabinky, pak jsem vnitřek špice vylaminoval uhlíkem a poté celou špici opět za přispění uhlíku přilaminoval k trupu. Ocasní serva jsem přesunul na úroveň odtokovky, jen bylo potřeba servo směrovky vyměnit, původní HS - 5085 se tam nechtělo vejít tak jsem použil HS – 65HB. Těsně před servama mají své místo přijímačovky Sanyo KR 1100mAh a těsně doléhají ke spojce křídel.
Pohonné baterie jsem nakonec použil 6s 2250mAh, jsou řazeny 4s a 2s za sebou. 4s doléhá těsně ke spojce křídla zepředu a na dvoučlánku je umístěn přijímač. Regulátor a motor jsem neměnil.
Vrtule RFM 18,5 x12 85A, 22V, 1870W, 7770ot/min, stat. tah 6,3 Kg uvidíme co na to regulátor.
Po necelém měsíci došlo na zálet na který jsem se spíš těšil, nicméně trochu obavy jsem měl. Plný plyn a motor mi letadlo doslova vyškubl z ruky a tradááá do nebes. Regulátor to zvládá dobře on ten čas běhu motoru při stoupání není až tak dlouhý (12s) a 300m je tam. Pak má dost času se ochladit. Stejně jako létá hóódně rychle umí se i ploužit velice pomalu. Přistání na plných klapkách 90° je opravdu mazec.
Červen 10
Zdálo se mi že mám až moc tahu na úkor rychlosti tak došlo na výměnu vrtule.
RFM 17x13 110 A, 21 V, 2310 W, 7360 ot/min, stat tah 5Kg, nárůst proudu mi trochu vyrazil dech.
Regulátor stále drží, ona ta doba běhu motoru na stoupání přeci jen poklesla. Podle varia je stoupání 25m/s s rozběhem 35m/s ,což je o dost víc než s předchozí vrtulí.
Září 2010
Dnes s novou výškovkou jsem Eagla takřka znovu zalétával a pocit to byl opět parádní.
Také došlo na výměnu motoru nyní je tam Neu 1509/2,5D/6,7 na 6s Lipo.
RFM 17x13 112A 21V 2352W 7360ot
Statické měření vyšlo takřka nastejno jako z obstarožním Kontronikem. Za letu je znát nová tišší převodovka a přeci jenom o 20vteřin delší motorový čas.
Komentáře
Uz mam nachystanyho CC 100 Ice Lite, tak tam pujde. Jen doufam, ze nedopadnu jako Kovaco.
Jdu se na to vrhnout, zatim se jen vykecavam tady a na Manii....
Díky, Trinity i na A123 chodí taky výborně. Ona je to trochu moje vina, neb po mém dotazu na výměnu baterek jsem se o motoru nějak nezmínil-:(
S tím reglém to nebude tak žhavý, než mi přišel silnější regl tak to běhalo na Spin66 a teď je tam HimodelProfesional 80.
Ahoj.
Dneska jsem videl Eagla nazivo, pekne chodi. A az tady jsem se docetl, ze tam mas uplne stejny motor jako ja v Trinity a ze ho honis na 6 lipol, k cemuz se ja teprve odhodlavam.... skoda ze mi to nedoslo driv, mohli jsem o tom pokecat. Nicmene si mi usetril praci s merenim a vyberem vrtule, z toho co pises si uz umim udelat obrazek.
Děkuji ti za teoretický rozbor, tyhle věci jsou pro mě stejně "španělská vesnice" -:).
Jsem rád že aspon tyhle jednoduchá měření ti pomůžou.
Jestli jeste budou na UH ty Super BrainESC tak pak bude i záznam z letu, pak doplnim.
18,5x12 a 17x13 je akurát pod- / nad- kritický prípad uhla nábehu (časti) listov pri statickom behu vrtule. Keď sa pozrieš, čo sa Ti stane so zložkou odporu pri prekročení kritického uhla nábehu, tak to prestane byť také prekvapivé. No a práve preto sa to nedá jednoducho spočítať - nedá sa urobiť aproximácia z 18,5x12 na 17x13, a preto je to Tvoje meranie vynikajúce na odrazenie sa pri výbere pohonu.
Jo,jo všechno zůstalo stejný, jen ta vrtule se vyměnila. Měřěno je to pomocí WatsUpu, napětí a proud. a to hned třikrát, protože jsem odmítal věřit tomu zvýšení proudu.Nějak to nechápu o 1,5" menší vrtule, sice o palec větší stoupání i tak je to velký nárůst.
Přes Spin nemohu měřit proud ani napětí , hlásí error. Asi je to na něj moc.
Otáčky měřím přes optickej otáčkoměr a porovnávám se Spinem, vychází takřka stejně.
ĎAKUJEM za zverejnenie porovnania 18,5x12 a 17x13 (predpokladám, že motor a kužel zostali identické) ... veľmi mi to pomôže. Môžem sa spýtať, odkiaľ sú tie údaje? Vyčítané zo SPINa alebo nejaké externé meracie prípravky?