FSR7 (loď)
Parametry
Výrobce: vlastní výroba
Váha: 500 g
Motor: MEGA 16/15/6
Elektronika: Dualsky 30A
Serva: full size Acoms
Baterie: Flightmax 2200mAh 30C 3S
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Po dlouhé době jsem oprášil (a to doslova) a oživil původní člun kategorie FSR7. Většinou se tato kategorie jezdila s 6V motorem mabuchi, napajeným 7 článkem NiCD 1200mAh (Sunrise). Regulátory tenkrát nebyly k dispozici, takže se to řešilo servem,vačkou a mikrospínačem. Když jsem se podíval na vnitřnosti, trochu jsem se zalekl (vypadalo to uvnitř jako elektorozvodna).
Takže obrovský motor šel pryč, servo se spínačem také.
21.9.2010
Vyzkoušel jsem šuplíkový pohon malým 150W motorem Dualsky s 10A regulátorem. Jízda byla příjemná, ale něco tomu chybělo.
23.9.2010
Namontován motor MEGA - zbyl z rozbitého Savexího Spitfire - a 30A regulátor. Při 1500 ot/V už je to pěkná jízda a beterie vydrží 10-15minut. Motor MEGA je ale poměrně horký a bez přidavného chlazení mu to nedělá dobře. Při dnešní (asi letošní poslední) jízdě se podařilo zadřít bronzové ložisko hřídele, takže se konalo i poslední letošní koupání.
Nicméně po nějaké údržbě bude sloužit jako pohodový člun pro rekreační poježdění.
Komentáře
Mozna by te mohl inspirovat pohon co mam ve Stice (FSR-E7,F3E). Byl levny a jede to moc pekne. Jenom s bronzovym sroubem X435 sem se prepocital, uz je moc tezky a 52A odber je fakt pro 35A motor zahul. I kdyz je to autickarsky, delany je dobre a chladi ho voda naprimo - zustaval vlazny. Jenom ucinnost musela letet do haje :D Nak
Ja to taky nechapu. Na pouzdre neni ni videt, na hrideli taky ne. Pritom to leta fungovalo. Prijde mi ze se tam dostala spona z teflonoveho pouzdra (to je to vnejsi) a ta zpusobila zadreni. Ted uz to zase funguje.
Kdyz jsem tam mel obezku, tak se to behem tech 15minut nestacilo moc ohrat (proste ten objem vzduchu a to vireni asi staci ). Ale ta mega s vnitrnim rotorem se proste nechladi. Jinak by to chtelo aspon 2000ot/V. V 9cisle RCM vysel nejakej clanek o navrhu lodnich pohonu tak na to kouknu. Ja ani poradne nevim co je tam za sroub, protoze jsem ho delal sam z plechu vyklepanim na valcove plose. Listy jsou pak pajeny natvrdo do naboje pod uhlem 30st.
Pekna zehlicka :) ty nemas na motoru chladici spiralu? To urcite dodelej. Ale jak si dokazal zadrit s 1500kV motorem a 3S LiPol, kluzny lozisko na hrideli to nechapu :) Nak