V pátek jsem ho vyvenčil a úplná lahoda ... křesílko, vysílač na kolenách, těžká pohodka, půlhodinové lety .... s klapkami se tam držel v bez motorovém letu více jak 15 minut - lehce pofukovalo .... no zkrátka idilka (a pak, že v říjnu nejde "zavětronit" .. :-) ) K tomu vytrimování ... vše jsem nastavil do "nuly" a ve vzduchu jsem to vytrimoval jen na 1 až 3 ťuky do trimů ... no skoro nic (chce to trimovan v bezvětří). Těžiště mám dle návodu, tj. při plném obsazení s AKU - podepřeno na uhlíkové výztuze v křídle. Je to kluzák, takže ho vyvážit a vytrimovat do bezmotorovém letu. Při plném plynu se vzpíná i mě, tak je nutno ho trošku potlačit při motor. letu (už jsem si ale zvyk), nebo hodit mix na motor + výškovku. Výchylky mám na 100% na vysílači a na táhlech na cca 90% - všechny kormidla i na křidélka (i když tu se mi zdá, že jsou přetížená 4g serva v křidélkách - budu řešit odřezání křidélek a vlepení pantů). Účinnost kormidel je násobena jejich ofukem, to jest - jestli jen tak plachtí, tak jejich účinnost není taková, jak při motorovém letu nebo pokud mu dám rychlost, ale i tak je v celku obratný na dvoumetrového větroně (musíš brát v potaz, že to není akrobat :-)) Jsem s ním schopen udělat otočku na cca 7metrech. Každopádně zapojuji všechny řídící členy včetně motoru - jen ručně. Zatím žádné diference na křidélkách ani mixi nemám, ale hodím si ten již zmiňovaný mix. motor a výškovka. Křidélek se bát nemusíš, pomůžou ti do zatáčky (pozor křidélkami dáváš náklon a pak knipl vrať do "0", pokud ho budeš držet, tak ho poženeš to výkrutu - jak říkáš staví se na křídlo) samo ještě výškovka a směrovka, no a pak ho zase křidélkami srovnáš - kontra ...... je to o trošce zvyku ... "a pak jen už ty pozitiva" - vyzkoušet ve vetší výšce a uvidíš ... Zkontroluj si táhla v kterých otvorech je máš - jestli na max. a taky výchylky na vysílači (ale to asi máš). Jinak nevím, mi se nezdá, že by nereagoval. Jsem s ním opravdu spokojen (kolega může potvrdit). K tomu dnešku ... u nás taky fučelo, kolega hodil jako první větroně, ten se mu otočil o 180° a přímo do lesa a velkého dubu, který byl 10 metrů za námi .... no chvíli lamentoval a nadával na větr, tím mě vyplašil natolik, že jsem poletoval "jen" se zoomem a do ASW jsem tedy nešel .... večer mi volal, že si nepřehodil modely na vysílači .... :-) :-) Každopádně ve větru bych dal plný plyn (a ne 50%) - ať je lépe říditelný (ofuk od vrtule) a vzlet přesně proti větru, ať není snaha ho hnát bokem a bojovat s bočním větrem ... letadlo má výkon na to, aby ho motor utáhlo i proti větru (já mám tedy 3S AKU) a až nabere výšku, tak se s ním srovnat nahoře, kde je místa dost ....
P.S. ty dva zámky .. to je lehce opravitelné .. tomu se říká "deformační zona" :-) ... lepší jak křídlo na 3 a více dílů ... :-)
No shrnuto a podtrženo .... žádné speciality jsem s ním nedělal a jsem fakt hodně spokojen ..... pak dej vědět .....