Filip 600
Parametry
Výrobce: Azero
Rozpětí: 2000 mm
Délka: 1100 mm
Váha: 1150 g
Vrtule: Aeronaut 12,5 x 6,5
Motor: Turnigy 3536
Elektronika: Regulátor FLY40
Serva: Hitec HS81 a HS65
Baterie: 3S 2200 mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Pro Filipa jsem se rozhodl, protože jsem chtěl model pro poklidné polétání a zároveň model pro mou přítelkyni. Její starý větrůněk ovládaný jen směrovkou a výškovkou už vypadal spíše jako létající vrak, tak jsme se rozhodli, že pořídíme nějaké nové, pěkné, nezáludné a dobře létající éro s křidýlkama. Chtěl jsem model okolo 2 metrů s dobrou pevností modelu, takže bylo jasné, že je třeba model s křídly s torzní skříní. Takových modelů na trhu už moc není a více méně jediní dva adepti byl Filip 600 a Kadet. Kadet ale v reálu nevypadá zdaleka tak pěkně jako Filip, kterej je prostě pěknej, takže bylo jasně rozhodnuto že pořídíme Filipa 600. Navíc jsem nechtěl žádný čínský model a už vůbec né model z předražených kuliček. Prostě jen klasickou kvalitní českou stavbu s normálním konstrukčním křídlem a laminátovým trupem.
Problém nastal v momentě, když jsem zjistil že model už v nabídce nikde není a Pelikán má posledních pár kusů v modré barvě, což jsem nechtěl. Nakonec se mi po pár telefonátech podařilo sehnat kontakt přímo na výrobce [url]www.azero.cz [/url], kde po bezproblémové domluvě byl model v červené barvě objednán :-)
Stavba modelu byla naprosto jednoduchá a nezáludná, takže se toho nemusí bát ani člověk, který nemá zkušenosti se stavbou. Stačilo jen uříznout špičku trupu dle naznačené linie, zalepit motorovou přepážku, vyvrtat a zalepit kolíky do křídla, vyvrtat v trupu otvoty pro kolíky a matice křídla, vsunout do zadní části trupu lože táhel, zalepit lože serv a přilepit V ocas. Poté už následovala pouze montáž vybavení a táhel.
Vrátím se k výše uvedenému loži táhel. Toto je novinka u této stavebnice. Dříve byl u modelu Filip problém s prohýbáním lanovodů a tím pádem docházelo k vůlím v řízení na ocasních plochách. Toto se dnes u nové verze prodávané přímo výrobcem nekoná. Do zadní části trupu se totiž vloží vtipně vymyšlené lože táhel, která jsou po celé délce drženy v pevné pozici. Je vidět, že výrobce se snaží modely nadále vylepšovat a za tento nápad mu dávám za 1.
Serva jsem použil Hitec HS65HB (křidýlka) a HS81 (ocas). Motor, baterie a regulátor jsou z číny. Bohužel ta čínská objednávka na Hobbycity naprosto zdržela celou stavbu a byl jsem z toho i dost na nervy, protože jsem vybavení objednával před objednáním samotného modelu a nakonec jsem na dodání věcí z hobbycity čekal 3 měsíce… a regulátor nakonec radši koupil na HiModel, jinak bych snad čekal ještě dnes… Bohužel Hobbycity posledních pár měsíců nějak nefunguje a nemají stále nic skladem, tak jsem se vrátil k nakupování na Himodel, kde jsem dříve nakupoval.
Nakonec jsem v dlouhém čekání ještě pořídil i nové rádio, takže Filip šel do vzduchu nový se vším všudy :-)
Dnes má za sebou první dva starty a musím, ríci, že jsem naprosto spokojen. Teď bude následovat ještě několik letů, pro pořádné seřízení. Už teď se těším na lovení termiky hezky z pohodlného křesílka :-)
Musím napsat, že tento model má ještě jednu velkou vychytávku a to je, že k jednomu trupu existují 4 verze křídel, takže majitel z tohoto modelu může získat naprostý univerzál. Křídla jsou ve verzi bez křidélek, s křidélky, termické s větším rozpětím s křidýlkami a klapkami a nakonec polystyrenová křídla, která jsou vhodná pro svižnější létání, akrobacii a svahové létání.
Tento model doporučuji i začátečníkům a lidem, kteří chtějí kvalitní český model s dobrými letovými vlastnostmi a možností variability pouhou výměnnou křídel.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Bohužel Filip u mne neměl lehký a dlouhý život. Velmi brzo se mi ho podařilo "zazdít" hned po startu, kdy jsem přitáhl do stoupání a model se zapíchl kolmo do země... závěr byla školácká chyba, kdy jsem si mězi dvěma starty omylem (blbec) při pípání rádia otočil chod výškovky... Samozřejmě, že jsem si před startem vyzkoušel funkčnost všech ovládacích ploch, ale že bych si otočil vejškovku mezi dvěma starty, to mě nenapadlo. Hejbalo se vše, tak jsem ho hodil a přitáhl... :-)
Po lehké opravě křídel, která naštěstí přežila skoro bez úhony a osazení nového trupu (tentokrát v T provední pro porovnání letových vlastností) mi model při šestém startu s novým trupem uletěl!!! v polovině února v silném větru... Sice jsme ho několik dní hledali, ale marně...
Světe div se, po dvou měsících se mi souhrou náhod opět dostal model do rukou :-) sice naprosto nepoužitelný vlivem 2 měsíčního pobytu ve venkovním prostředí ale po zapojení elektroniky vše funguje naprosto bez problémů! snad bude OK alespoň přijímač, kerého mi bylo líto nejvíce... no uvídím, budu testovat :-)
V každém případě se blíží zálet nástupce tohoto modelu a to Elipsoida Evolution, se kterým snad prolomím smůlu, která mne s Filipem provázela ;-)
Komentáře
Filip je krásné a hodné lietadlo.Výrobcom týmto poklona a majitelovi veľa startov a rovnaký počet pristatí.Ak som dobre pochopil lietať bude žena aj ja mám doma pilotku len zatiaľ nie na vetroňa. P.
Českou kvalitu firmy Azero mohu jen potvrdit. :-)