Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1954

Modelář od:1968

Bydliště:Klatovy

Letiště:Bezděkov, Bolešiny

Vzlétnout můžeš, přistát musíš.

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Pony

Parametry

Výrobce: Dle plánku Modelář
Kategorie: Cvičný model
Materiál: Balza + potah
Rozpětí: 1220 mm
Délka: 925 mm
Vrtule: Graupner Nylon 180/100
Motor: MVVS 2,5 GFRRT
Elektronika: Microprop
Serva: Futaba FP-S7
Baterie: Varta 500 DKZ

Hodnocení

6.44
z 10 | 16 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Tak, utichla bouře ve sklenici vody a já pořicházím s historií prvního eroplánu z alba. Všichni se ptají není to pocestný pardon Pony. Je to Pony. Mnoho lidí na něj vzpomíná jako na velice dobrý cvičný model. A on jím skutečně ve své době byl. Já jsem jej začal stavět s tím, že s ním absolvuji svůj debut na VC Modely a tak už od začátku jsem počítal, že v modelu bude brněnská dvěapůle s rourou. Nicméně, protože jsem opatrný, namontoval jsem pro zálet motor Zeiss Jena 2,5 ve žhavicí verzi. Výkon tohoto motoru udržel model s plně nataženou výškovkou v přímém vodorovném letu. Jakmile jsem chtěl zatočit, model se prosedl a přistál. No a tak nezbývalo, než tam namontovat ostrý motor. Bylo to v roce 81 a to byl rok voleb, které probíhaly zrovna ve stejném termínu jako závody, a tak jsem si tehdy vyřídil volební průkaz abych mohl splnit svou občanskou povinnost na Mělníce. Zkoušky motoru probíhaly na pvs-ce, (pro ty mladší to byla v kasárnách tzv. politicko výchovná světnice,) kterou jsem však musel vyklidit, neboť se měla změnit ve volební místnost. A tak jsem model posadil na pár cihel a pokračoval v práci. Soudruzi přijeli už v pátek a tak volby a zkouška motoru probíhala paralelně. V tom přiběhl major Zelený, propagandista útvaru a udýchaně volá:" Milane, Milane, pojď honem odvolit, a já zavolám ministrovi, že jsme první." Utřel jsem ruce,od oleje, oprášil montérky a šel se věnovat slavnostnímu aktu. No pak už jsme bez problémů dorazili do Mělníka a uložili se v kempu k odpočinku před sobotním matchem. Pro další běh událostí, ještě drobná, ale důležitá poznámka. Normálně jsem létal na Nicd 451 Bateria Slaný, zasunuté do držáku pro tranzistorová rádia, ale na závody se mi podařilo sehnat zdroj Modela, kde byly knoflíky Varta 500 DKZ. Průběh závodu byl zcela standardní, takže po určité době přišla řada i na nás. Start se docela povedl, ale mtor ztratil otáčky a model se vydal na trať lázeňským tempem. Po jednom okruhu u pylonu číslo jedna přestal reagovat na mé páčkování a namířil si to přes louku směrem ku Praze a pomalu ztrácel výšku až se zaprášilo. Přes louku vedla pěšinka a na té pěšince byl jeden kamen... Výsledek je vidět na fotce.
Při dalších zkouškách však rádio normálně chodilo, až při nastartovaném motoru se závada opět projevila. Nakonec jsem zjistil, že praskl pásek spojující články k sobě. No Pony zažil svou reinkarnaci a ještě dva roky poctivě sloužil. To už jsem byl ale zpátky ve Vodochodech.

Komentáře

Jsou lidé, kterým model létal i s jedenapůlkou. Zásadou je mít co nejlehčí model. Zeiss s centrálním vyplachováním a ssáním membránou se samozřejmě nedá se současnými motory srovnávat, takže do cca 1500 G to bude v pohodě.
2.5.2012 23:03 poulicekf
Chtěl bych se zeptat ještě ohledně motoru. Mám koupený nový motor ASP 2.5 a nevím,jestli by na Ponyho výkonově stačil. Jak je na tom model s letovými vlastnostmi.
27.12.2010 20:57 Kyle38
Opravdu pecka ty fotky :-)
27.12.2010 10:48 bermas
Tak jsem postupně dohledal fotografie a připojuji k nim legendu, pokud by to někoho zajímalo. Na prvním obrázku jsou záběry ze stavby. Pak letové zkoušky s Cajzem. Další dva snímky jsou z ladění motoru na cihlách jak o tom píši. Pak na Mělníku, mechanik Slavíček a nakonec po reinkarnaci už ve Vodochodech. Poslední obrázek je o nepovedeném přistání, ale zdaleka ne posledním. Zvláštností modelu bylo servo křidélek v trupu a náhony jako u modelu Miky a plně se to osvědčilo. Dnes bych samozřejmě dal dvě serva do křídla.
14.12.2010 22:58 Kyle38
Perfektní fotky :-) Dávám palec nahoru.
14.12.2010 20:27 bermas
Dnes už je model překonaný. Je třeba si uvědomit, že trup je dělaný na soupravy a serva z tehdejší doby a celkově je to předimenzované. Jediný důvod, proč dnes stavět takové éro je pieta.
14.12.2010 20:07 poulicekf
A já ho zkouším předělat na elektro a vůbec se mi nedaří..:):). Stříďák s cca 250W to asi nebude to ořechové....
14.12.2010 20:07 poulicekf
A já ho zkouším předělat na elektro a vůbec se mi nedaří..:):). Stříďák s cca 250W to asi nebude to ořechové....
14.12.2010 20:07 poulicekf
A já ho zkouším předělat na elektro a vůbec se mi nedaří..:):). Stříďák s cca 250W to asi nebude to ořechové....
14.12.2010 19:49 ZIPP
A já ho vodím dodnes....... :-)
14.12.2010 17:58 VaVlast
Jó taky ho mám v dílně.Je to bezvadní stroj.:-)
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek