Avro 504
Parametry
Výrobce: vlastní
Rozpětí: 650 mm
Délka: 515 mm
Váha: 105 g
Plocha křídla: 13 dm2
Vrtule: GWS 5 x 3
Motor: "noname", kv = 2000 ot/V
Elektronika: regulátor HiModel 6 A; Rx MZK Profi Penta
Serva: Dymond D37 (směrovka, výškovka)
Baterie: HiModel 7,4 V, 200 mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Letošní rok byl u mne, co se týká nových modelů, poněkud chudý. Rozdělal jsem hodně projektů, ale téměř žádný nedokončil. Jednou z vyjímek je tento pokus o halovou polomaketu. Model je postavený převážně z Depronu tloušťky 3 mm, vzpěry a podvozek jsou z uhlíkových tyček. Lepil jsem převážně UHU Porem, část je lepená Purexem a nebo vteříňákem. Spoje lepené vteřinovým lepidlem jsou dnes už vetšinou přelepené Purexem. Byly první které při nárazu povolili... Barevná úprava je barvami na plastikové modely. Mám v plánu ještě doplnit výsostné znaky a možná ještě pár detailů. To ale až po zalétání. Do modelu jsem instaloval pohonou jednotku z modelu Tetra od Telinku - měl jsem ji zrovna "po ruce". Stejně tak se v modelu ocitl i příjímač MZK. Do tohoto modelu je zbytečně "předimenzovaný" a těžký, ale nechtělo se mi kupovat extra přijímač do modelu s nejistým výsledkem.¨
Zalétávání ještě stále probíhá. Protože nebyly vhodné podmínky abych zalétal model venku tak jsem na to šel rovnou v hale - bez toho že bych někdy v hale létal... Skončilo to tím že jsem model dvakrát rozbil o stěny a teprve při třetím pokusu, ve větší hale, se mi podařilo spořádaně odstartovat, obletět několik okruhů a zase v pořádku přistát. Než jsem se dopracoval k tomuto letu, měnil jsem nastavení VOP, vyosení motoru i polohu těžiště. První pokusy byly více-méně neřízené. Těžiště bylo moc vzadu, model houpal a při pokusu o zatáčku padal po křídle. Teď už létá docela pěkně pravé zatáčky, levá je ale ještě hodně "adrenalinová". Asi se projevuje vliv točící se vrtule na let modelu. Mám v plánu zkusit nastavit obě křidélka do negativu, snad to pomůže.
edit 08.01.2012: V průběhu roku 2011 jsem upravil lože motoru tak, že baterie je nyní přímo za motorem. Kvůli tomu bylo potřeba udělat nový kryt motoru o 6 mm delší než ten starý. Díky tomu se podařilo posunout těžistě ještě o kus dopředu. V létě jsem s Avrem zkusil létat venku. Když bylo úplné bezvětří tak to docela šlo, ale jakmile trochu foukalo byl problém se stabilitou i s nedostatečným výkonem motoru. V listopadu jsem vzal Avro znovu do haly. Při létání odešlo servo směrovky a model jsem rozbil při nárazu do stěny. Opravovat ho nebudu. Avro skončí jako ozdoba a lapač prachu v díně. Letové vlastnosti mne nepřesvědčily. Přístě by to chtělo víc šetřit na váze (zejména v ocasních partiích) a možná asi i zmenšit vzepětí. Dále si mysím že bylo zbytečné dělat vzpěry mezi křídly z uhlíku. Snadno se vytrhávají.
Komentáře
Díky za pochvalu. Teď už jsou na něm sice znát "stopy boje", ale trocha Revelky umí zázraky :-)
Motor je tento:
Telink - pohonná jednotka střídavá "ASTIR"...., víc o něm nevím. Každopádně výkonu má víc než dost. Zatím jsem nedal nikdy plný plyn. Bristola jsem měl jako vzor. Kamarád ho také staví. Ale já jsem chtěl neco jiného ať není v hale "přebristolováno" ;-)
ten motor je 10gramů ? Vypadí to nádherně já teď stavím Bristol Scout od Rc-factory. Bristol vypadá konstrukcí hodně podovně
www.rc-factory.cz