YAK 54 PRO
Parametry
Výrobce: Dualsky
Rozpětí: 800 mm
Délka: 823 mm
Váha: 170 g
Plocha křídla: 13.2 dm2
Vrtule: GWS 8 x 4,3
Motor: Emax GT 2203
Elektronika: regulátor Emax 8 A, Rx MZK Micro 6
Serva: Dymond D37 eco
Baterie: Dualsky GT-S 300 mAh, 7,4 V
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Potom co jsem polomaketu Avra podruhé rozbil o stěnu tělocvičny, řekl jsem si že to bude chtít něco obratnějšího. Chvilku jsem brousil na netu a nakonec si vybral tento "pluh na vzduch". Sestavení modelu bylo bez problémů a zabralo asi dvanáct hodin. K pohonu jsme použil motor MP-Jet "malý červený" a regulátor Jeti z jiného modelu který mám doma. Stejně tak i přijímač. Nejen díky tomu mi vzletová hmotnost vyšla větší než doporučovaná. Tady mám prostor pro "tunning". Uvidím jak mi půjde létání v hale a podle toho se rozhodnu jestli má cenu investovat.
Zatím mám s modelem tři starty. Díky větší hmotnosti je rychlejší než jsem očekával. Nezmohl jsem se na nic víc než kruhy, osmičky a jeden výkrut, ale věšel jsem se mezi stěny. Takže úspěch ;-).
edit 08.01.2012: V průběhu zimy 2010/2011 jsem s modelem létal skoro každý týden. Utrpěl bezpočet havárií - prakticky pokaždé jsem se z haly vracel s rozbitým modelem. Prasklá místa jsem slepoval UHU-Porem, promáčkliny jsem vyztužoval lepicí páskou se skelným vláknem. Před sezónou 2011/2012 jsem vyměnil motor a regulátor. Diky novému motoru Emax GT 2203 a regulátoru stejné značky se podařilo snížit hmotnost modelu o 16 gramů. Letovým vlastnostem to jednoznačně prospělo. Model se zpomalil a celkově zklidnil. V listopadu 201, po další havárii kdy po nárazu do zdi odešlo servo křidélek, jsem usoudil že to bude chtít nový model.
Komentáře
Mám ho taky, ale nechápu jak může být rychlí s těma brzdama ?
já mám 130 g bez brzd (utrhl sem je)
motor Hacker - 2300 otáček
a pořád slabota
OK, tak já to příště zkusím. To že je Purex těžký to vím - taky jsem ho dával jen po malých kapičkách na konce výztuh. Nepředpokládal jsem ale že by UHU Por vážil tolik... Dík za radu.
uhu por je těžky a o purexu ani nemluvim
tak přiště lep všechno epoxidem a šetři s nim klidně ho i nařeď
Většinou UHU Por. Diagonální výztuhy trupu a vzpěry křídla Purexem. Podvozek a uzel kde se spojují vzpěry křídla pod trupem je lepený epoxidem.
No jo, ale ještě jednou jsem to převážil a je to tak. Jestli se dobře pamatuju, tak samotné vybavení vážilo něco přes 70 gramů. Nevážil jsem díly stavebnice před sestavením, takže teď už nedokážu říct jestli je těžké letadlo samo o sobě nebo jsem tam napatlal moc lepidla.
ta vaha je nějak vysoka ja mam podstatně těžši vybavu a složim ero i do 135g hodnoceni nedavam protože u takovych kupovanych letadel neni co hodnotit