Tak jen ještě na upresnenou.
Byl jsem docela vysoko, kdyz to v letadlu slysitelne zapraskalo a pak jsem videl cmoudik za vocasem. Vypadalo to jak v nejakym historickym filmu, horici letoun po zasahu od nepritele.
Zasadni problem ty situace byl vyhorely regl, tedy nemoznost jakyhokoliv dalsiho ovladani modelu za letu. V neutralu mi to nadherne plachtilo v mirnym oblouku, takze v tom byla jista nadeje navratu. Bohuzel pobliz byla rada stromu, takovy maly lesik.
Takze nejdriv mi to zamirilo nad ty stromy, stale s malym cmoudikem za vocasem. Uz, uz jsem se s tim zacal loucit, kdyz tu vidim, jak se tim decentnim obloukem vraci zpatky ke me, do mista bez stromu, na pole. Jak se rika, nadeje umira posledni, jenze glider byl stale dost vysoko a mohl tedy v klidu dokrouzit dalsi coudici kolecko a znovu se vratil nad les, v uz maly vysce, za ktery zahucel.
Pobral jsem vse potrebny veci a bezel jsem za ten lesik, abych ocihnul misto dopadu, stale s nadeji, ze je jeste v celku.
Uz z dalky jsem ale videl plapolajici ohen, takovej malej taborak, na kraji druhe toho strany lesika.
Kdyz jsem dobehnul bliz, bylo fakt pozde. Zarvalo vsechno v kabine. Baterka jeste z poslednich sil prskala, ale uz byla kaput. Jen tak tak jsem z toho zariste vyprostil konce ocasu a kridel, ze kterejch "prezily" kridlovy serva a to co je videt na fotce.
Co se tyce regulatoru samotnyho, tak teprve sbiram zkusenosti, co se tyce kvality a taky kombinace regulatoru a motoru. Nicmene motor a regl byl kupovanej v combo setu, takze jsem si myslel, ze to proste musi bejt dobre naladeny uz od vyrobce.
Pred touhle prihodou mi ale uz jeden regl. shorel, doma. Jen jsem si zkousel maximalni otacky motoru, resp. parkrat jsem to zkusmo prohnal na max a pak to od reglu zasicelo a bylo po srande. Odeslo par svabu. Nastesti nic vic. Nechal jsem to reklamovat a regl jsem dostal novy. A timto jsem to povazoval za historku obecnyho formatu.
Jenže jak je vidno, glider vydžel horko tezko jednu sezonu.
Tak nevim, jestli neni pes zakonej jeste nekde jinde.
Jeste se chystam na porizeni jednoho glidera, protoze se s nim vazne vyborne lita, ale dam si vetsi pozor pri vyberu motoru i reglu.