Parametry
Výrobce: AZero
Rozpětí: 2400 mm
Délka: 1150 mm
Váha: 1500 g
Plocha křídla: 44.6 dm2
Vrtule: Aeronaut 14x9
Motor: Turnigy T3639 - 750
Elektronika: Multiplex Rx7 Synth DS IPD, HiModel FLY PRO Series 40A
Serva: Turnigy 2216 MG
Baterie: Flightmax 3s 30C 2200mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Po Mini Rytmusovi jsem hledal něco na termiku. Stále jsem vybíral a pak se tady na albumu objevil Robin V s krásně popsaným postupem stavby a bylo vybráno. Rozhodl jsem se pro verzi T.
Oproti standardnímu postupu jsem změnil náhon výškovky. Servo jsem umístil do kýlovky. Znamenalo to vyztužení plochy pod serverm a také zvolit náhon ve formě ocelového 2mm drátu patřičně naohýbaného. Cílem bylo vyhnout se možné vůli a také umožnit snadné nasazování výškovky.
Těžší ocas se samozřejmě projeví nutností dovážit předek. Proto také ta poměrně vyšší hmotnost, standardně se servy vpředu bude jistě o 100g nižší.
Nicméně pokud se nelétá za bezvětří, není hmotnost na horní hranici navrženého rozsahu na závadu.
Výbava:
=======
Vrtule : Aeronaut 14x9
Regulátor : HiModel FLY PRO Series 40A (možno programovat kartou Jeti)
Motor : Turnigy T3639 - 750 (v reálu změřeno 620 ot/V) ,142 g
Serva : 6 x Turnigy 2216 MG
Přijímač : Multiplex Rx7 Synth DS IPD
Variometr : SkyAssistant
Letové výkony:
=============
Stoupavost cca 9m/s při odběru 27A. Takže patrně zkusím větší stoupání vrtule. V této konfiguraci lze cca 8x nastoupat do 250m. Zálet proběhl bez jakéhokoliv náznaku termiky.
Pro přistání doporučuji butterfly se současným potlačením výškovky. Model se v podstatě zastaví na místě. Pro kroužení mám potlačenou odtokovku po celém křídle o 3mm. Křídélka spřažená se směrovkou 1:1, takže jednu roku má pilot volnou a může se průběžně občerstvovat.
Jinak jsem spokojený, co jsem očekával, to mám. Kvalita zpracování dobrá, pouze jsem vyztužil výškovku v místě šroubů a trochu jsem dorovnával střed křídla pouze vypnutím potahu (pár měsíců model ležel v krabici a původně rovné křídlo si trochu sedlo). Jo a ještě jsem vyměnil plastové šrouby za za hlavy pro křížový šroubovák, abych si "šikovně" nepropíchal křídlo.
Další "idylické" fotky ze záletu a celého odpoledne na
http://pavelvanecek.rajce.idnes.cz/Radcice_24.3.2011/.
Mezi fotografie jsem přidal záznam z varia, kdyz už to trochu nosilo.
Video z palubní kamerky:
====================
http://www.youtube.com/watch?v=iikqpfdSIGs
http://www.youtube.com/watch?v=AvEad_muIp0
http://www.youtube.com/watch?v=h7EhUXov1Ck