Dornier Do-217
Parametry
Výrobce: SIG
Rozpětí: 1194 mm
Délka: 953 mm
Váha: 1268 g
Plocha křídla: 20.9 dm2
Vrtule: 2x 8"x6"
Motor: 2xFC 28-22, 2xreg. 20A
Elektronika: Spektrum DX6i
Serva: 4xMEX-12
Baterie: Turnigy, 3S, 2200mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Model je ve fázi zalétávání. S třílistými vrtulemi 8"x4" byl model pomalý a vzhledem ke značné hmotnosti i málo stabilní jak v podélném tak i příčném směru. Podstatného zlepšení bylo dosaženo posunutím těžiště o cca 5 mm dopředu oproti doporučení výrobce a náhradou třílistých vrtulí za dvoulisté 8"x6". Jinak model ve vzduchu působí velice pěkně. Prozatím zvládl přemet a výkrut.
Několik postřehů ze stavby pro případné zájemce o tento model:
- jedná se o stavebnici v rozsypu od americké firmy SIG
- stavebnice obsahovala veškerý potřebný materiál pro stavbu mimo podvozku (prioritně je uvažován model v bezpodvozkovém provedení) a mimo potahového materiálu
- všechny důležité díly jsou řezány laserem
- vše (až na jeden díl (výztuha bočnic trupu pod kabinou) do sebe dobře pasovalo
- použitá lepidla: Herkules a CA
- práce je příjemná, protože je člověk zbaven nepříjemného vyřezávání žeber atd.. Je otázkou zda to za vyšší náklady stojí?
Přes příznivý dojem ze stavebnice a i vlastní stavby se americký kapitalista dopustil několik nepřesností:
- pravděpodobně návod je pro nějakou starší verzi stavebnice a tím pádem v několika málo případech je obrázkový doprovod odlišný od výkresu, ale nejdůležitější odchylky jsou díry v pevném potahu křídla pro vedení kabelů pro serva a k motorům, dále potom výřez v náběžné hraně pro motorové gondoly (nutné je se držet výkresu)
- největší chybou je však návrh ovládání ostruhy. Pokud se provede dle návodu, tak ostruha bude fungovat opačně než směrová kormidla (já jsem si to nezkontroloval a pak jsem musel kuchat hřbet trupu nad ostruhou - původní způsob ovládání předpokládal připojení páky ostruhy přímo k táhlu pro ovládání směrových kormidel. Jednoduché řešení, které jsem použil, spočívalo v použití dvojramenné páky na servu a ovládání ostruhy samostatným táhlem.
To je asi vše podstatné.
Komentáře
Pěkný model ....paráda !!!
Váha vyšla dost vysoká, nějak se to nasčítalo: podvozek, stříkací tmel, plnič a vrchní lak. Křídla jsou potažená vliesem a trup včetně výškovky, směrovky a motorových gondol jsou polepeny mikelantou. Akumulátor má rovněž skoro 200g. Díky vysokému plošnému zatížení se to chová opravdu jako stíhačka.