Elipsoid Evolution
Parametry
Výrobce: Reichard
Rozpětí: 2800 mm
Délka: 1200 mm
Váha: 1620 g
Plocha křídla: 49 dm2
Vrtule: Graupner 13/7
Motor: Zlatý Turnigy 35-48/1100
Elektronika: Fly PRO 60A
Serva: Hitec
Baterie: 3s2200 mAh 40C
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Myslím, že už bylo na čase, aby si taky někdo pořídil Elipsoida v jiné barvě, než známé červeno/bílé :-). Možná se to ani moc neví a ani to není nikde propagované, ale toto žluto/červené zbarvení je také běžná sériová varianta kterou u Reicharda dodávají a myslím, že je škoda, že se o ní dá najít na netu jen opravdu minimum informací a fotografií. Já tuto barevnou variantu zvolil z těchto důvodů:
- Červeno/bílá je dost okoukaná a tuctová a já chtěl nějakou změnu.
- Ale hlavní důvod je ten, že žlutá barva je mnohem lépe vidět než bílá, takže mi to konkrétně pro větroně příjde rozumnější varianta, protože když se bílá ztrácí, žlutá stále pěkně ve vzduchu svítí a to jak proti obloze, tak i proti pozadí při nízkém letu.
Když jsem model rozbalil, tak jsem zvážil veškeré díly a níže toto vypisuji, aby jste si mohli udělat přehled jak se výrobci podařilo se vejít do propagovaných 860 gramů...
P křídlo - 254g
L křídlo - 264g
Trup - 360g
Výškovka - 34g
Směrovka - 8g
Příslušenství - 90g
CELKEM - 1010 gramů
Kvalitou modelu jsem byl docela překvapený a za ty peníze tomu nemám vlastně co vytýkat. Detail se dá najít i na mnohem dražších modelech. Při stavbě jsem našel jedinou závadu a to, že dodávaná přepážka motoru měla malý průměr, takže jsem musel ze 4mm překližky vyříznout novou. Před objednáním modelu jsem byl připraven, že budu muset zesilovat trup, ale to se ukázalo jako zbytečná obava a jediná úprava byla použití pevného táhla směrovky z lehké laminátové trubky namísto dodávaného lanovodu.
Vlastně ještě jednu úpravu jsem provedl a to nažehlení černých pruhů na spodek křídel pro maximální viditelnost i ve velkých výškách. S touto úpravou jsem vlastně počítal už před objednáním modelu.
Motor jsem volil co nejtěžší kvůli těžišti a to TR35-48/1100 pro pohon akumulátorem 3s2200 mAh na který létám všechny modely, ale váhově je to stále ještě málo, protože jsem musel dát k baterce ještě 100g broků. Po řádném záletu až budu vědět přesnou váhu dovážení, tak podle toho dokoupím akumulátor o větší kapacitě, abych nevozil „mrtvou“ zátěž. Stoupání s tímto pohonem je opravdu velmi pěkně kolmé a svižné a myslím, že už by to nemělo ani smysl se hnát u tohoto modelu s výkonem někam dál.
Model stačí pouze položit do vzduchu a vrtule si to už přebere :-) Na brzdách jde krásně příkře k zemi bez většího zrychlování.
Dnes jsem vyměnil originál ocelovou spojku křídel za novou uhlíkovou, která je delší, zasahuje naprosto do konců pouzder v křídle a ušetříl jsem 75gramů!!! (25g vs. 100g původní ocelová) + jsem ubral 35 gramů zátěže z čumáku, takže Elipsoid zhubnul o 110 gramů na konečnou váhu 1620gramů, což mne docela potěšilo a těžiště tím pádem vychází zhruba na zadní hranici doporučované výrobcem (přesně jsem to neměřil, hlavně že to lítá tak jak má).
Myslím si, že dobré rozhodnutí bylo udělat ty černé pruhy na spodku křídel, které velmi dobře zvýraznily čitelnost modelu ozvláště ve větších výškách. Také mám radost z mého namotorování, které umožnuje velmi svižné stoupání a i s baterkou 3S 2200 mAh mám kapacitu na 7-8 nastoupání do pěkné výšky :-)
Pokud tedy někdo hledá termický větroň v této velikosti, tak ho mohu jen doporučit ;-)
Komentáře
Bylo by možné nějaké info ohledně nastavení? Výchylky a brzdy?
I když se jedná o termický větroň, přece jen není bezvětří "dostatečně často". Do jaké rychlosti větru se s tím dá létat? Děkuji
pěkné modely :) dávám 4. Pětka by byla za dívku v plavkách v barvách modelu.
pěkný model. já o něm už delší dobu taky uvažuji. A ta žlutá super. Všechny era mám žluto červené .-).
Díky :-) Na výškovku to tupé není, s tím problém není. Spíše jde o celkovou obratnost, ale to je dáno velikostí a konstrukcí, která se odvíjí od určení modelu, což je klidný termický let. Na brzdách netlačím, mám tam od začátku mix do výškovky, který jsem docela hned trefil. Jinak budu vše ještě odlaďovat a třeba zkusím i mix křidýlka/směrovka. Až to budu mít odladěné, tak sem doplním veškeré výchylky včetně toho na kolik mám vychýlené brzdy a kolik se do toho potlačí výškovka. Nyní je zatím vše nastavené jen od oka tak vydrž, do měsíce už by to snad mohlo být pořádně zalétané a budu sem moci dát přesnější info o nastavení modelu.
Pěkné fotky. Přeji pěkné polétání.
Jen tak mimochodem: Není to "tupé" na výškovku ? Ze třetí fotky mi ta plocha výškovky připadá malá (vzhledem k ploše křídla) .
Jak moc se při sestupu na brzdách musí tlačit aby to nevyplavávalo a neztrácelo rychlost ?