Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1985

Modelář od:1995

Bydliště:Pchery

Letiště:Kladno, Slaný a okolí

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Mantis

Parametry

Výrobce: přestavěný RCM Hacker
Jak postaveno: Ze stavebnice
Kategorie: Cvičný model
Materiál: Balza + potah
Rozpětí: 1040 mm
Délka: 700 mm
Váha: 585 g
Plocha křídla: 17 dm2
Vrtule: APC 6x4
Motor: RAY B2835/16 + FOXY 25A
Elektronika: ASSAN X8 2.4GHz (Optic 6)
Serva: 2x HS-55
Baterie: RAY Li-Po 2S 1100 mAh (10 min)

Hodnocení

6.75
z 10 | 8 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Mantis byl můj první ARF model dolnoplošníku, který jsem dostal pod stromeček cca před 10 lety. Tenkrát nebylo moc peněz a zkušeností, takže jsem tam napral standard serva od 2 CH Futaby Attack SR a zaběhnutý detoňák MVVS 1,5 ccm. Ten mi ale v modelu nechtěl chytit a když po pár pokusech palivo rozleptalo speciální akrobatickou nádrž Mantis (dle slov výrobce RCM Hacker) což byl jen pouťový balonek s hadičkou a laminátový překryt celé horní části trupu, vzdal jsem to se spalováky. V zápětí jsem se pokusil amatérsky elektrifikovat Speedem 400 napřímo hnaným a napájeným 6x 1A NiCd to při váze 740 g tak tak drželo výšku po odhozu. Vypínač byl navíc na výškovce vzhledem k absenci kanálů. Po těchto lapáliích a vzhledem k nedostatku peněz coby studentík jsem ustoupil od RCM.
Před 3 lety jsem se k tomu vrátil, vytáhl Mantise ze skříně, udělal nový překryv kabiny ala P 40 nebo Spit, stříkl kontrastní oranžovou, udělal pruhy. Dovnitř jsem dal Ac RAY C 2836/10 outrunner s 11x7 APC, 2x HS-55, 18A Ray régl a 1100 nebo 1600 mAh 2S LiPo. V této konfiguraci konečně model létal tak jak měl. Půl hodiny podvečerní zábavy na louce zaručeno. Na to, že jde o S,V,M řízení, je velmi obratný a zalétne kopaný výkrut, loopingy, let na zádech, kubánskou 8, souvrat a nožové zatáčky bez ztráty výšky. Před pár měsíci jsem ho vybavil slabším pohonem viz popis u modelu, což znamenalo ztrátu kubánských 8 a visu na vrtuli (který V,S,M neudržíte) ale zato zisk přistání a startu ze země bez obav o vrtuli (už žádné zlomené APC 30cm).
S érem se teď taky musí víc "letět" ale celkově mu to lépe sluší. Létá na 1/3 plynu a při mírném větru stojí na místě, při plném plynu za bezvětří letí vodorovně cca 80 km/hod. Teď mám Optic 6 s ASSANem 2,4 GHz modulem a při dvojích výchylkách si můžu vychutnávat jak precizní a ladné lety nízko nad zemí a kolem objektů stejně jako zběsilé kotrmelce při plné výchylce. Je to dobře navržený model, neznám jiný model kromě delt a samokřídel, co by na 2 serva poskytoval takové možnosti. I po deseti letech je v dobré kondici, jen pár dírek od stébel a škrábanců od šípku. Nově přibyla ťuklá náběžka od nevybrané vývrtky a v minulosti také struktrální praskliny u kořene směrovky z důvodů extrémních změn směru točení výkrutu.
Je to dobrý model, atraktivní vzhled za šera i pro děcka, s minimálním vybavením maximum muziky. Má už cca 50 hod ve vzduchu a nemohu si jej vynachválit.

Komentáře

Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek