Easy Star
Parametry
Výrobce: Multiplex
Vrtule: obr. GWS, nyní Aeronaut 9x4 ubroušená
Motor: CF 2812
Elektronika: reg. Pulso DL 33A
Serva: 2x HS 81 kormidla, 2x HS 55 křidélka
Baterie: Li-Pol 2 nebo 3S do 1000 mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
ES je přesně to, co jsem potřeboval. Éro na naučení udržet se ve vzduchu.
S výbavou, kterou jsem mu poskytl je na tom výborně výkonově. Stoupání stálé může být větší než 45st.
Zalétat se dají figury co ani neznám :o)) a již několikrát jsem prověřil pevnost materiálu a to jak přetížením ve vzduchu, tak při pádech.
Kromě výbavy jsou dodělány křidélka, otvory pro nasávání a odvod chladícího vzduchu. Ty jsem dělal proto, že mi jednou ve vzduchu zkolabovalo ovládání (model kupodivu přistál jak do peřin) a régo bylo dost teplé. Příčin mohlo být víc, ale co jsem začal chladit, už se to nestalo.
Letové časy jsou odvislé od termických podmínek. Motorový let s pokusy o akrobacii činí cca 10 minut, nebo vydá na 5-8 stoupání h hranici viditelnosti. Lze létat i na dvoučlánek, ale výkon je podstatně nižší. Původně jsem použil vrtuli GWS, ale ta byla příliš měkká a při plném plynu rezonovala.
Na této adrese je možno shlédnout letové video >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> http://www.youtube.com/watch?v=LeYcOuosBoY
Komentáře
No, není to tak zlý, s tím "tryskáčem". Dá se tak solidně nastoupat v krátké době a pak směle využít termiky. Loni napodzim jsem si dokonce střihnul let v letce tří dravců (živých ptáků). Spolu s Easynou udělali nádhernou formaci. Sledoval jsem to už s pomocí dalekohledu a ten, potvora tak zkresluje vzdálenost, že když jsem ho odložil, byl jsem v p..ytli. Model jsem ztratil, termika jak říká kolega modelář (prodejce) z Jičína, že "lítá i papír od sekaný" a co s tím....? Zkusil jsem to vývrtkou (na kniplech) a pořád jsem ho neviděl, nechtěl jsem s tím praštit a povolil vývrtku, zapnul motor a zkusil se orientovat sluchem. Pěkně po slepecku. Zachytil jsem zvuk a pak už pomohly i mé brýlemi posílené oči. Povedlo se přistát bez ztráty hvězdičky ale byly to nervy. Už k lítání dalekohled neberu :)
A je ti jasný, že jsi z tohoto hodného, cvičného modelu udělal pěknej tryskáč :o))) - alespoň soudě podle toho videa! Dávám 5 za tuning!
A je ti jasný, že jsi z tohoto hodného, cvičného modelu udělal pěknej tryskáč :o))) - alespoň soudě podle toho videa! Dávám 5 za tuning!
OK. moc dik..... rozmyslim si co s tym spravim.....
Ahoj DEVA, začnu odzadu. Směrovka je originál a ačkoli je na netu popsáno několik úprav, nechal jsem ji jak byla. Křídla mám prozatím vyřešena instalací suchého zipu na styčných plochách obou polovin. Také vyčteno z netu. Původně jsem uvažoval o tom, že provrtám spojovací trubku a pojistím to v křídle šroubkem, zatím to drží na sucháčích. Dál by se taky možná daly použít přiměřené neodymové magnety do výše zmíněné styčné plochy. Včera jsem tím vylepšil kabinu jak jsem psal. Zatím jsem s tím neletěl a nejsem elektrotechnik, jen se domnívám, že magnety by na řízení vliv mít neměly (resp. neměly by snad ovlivnit příjem signálu) - doufám.
Zdravim .. som zo SR a mam Wild Hawka......... prave pracujem na kridelkach .....Ale mam ovela vacsi problem. Chcel by som vediet ci ti kridla drzia dobre. pretoze na mojom WH nedrzia dako extra super, nechcem aby sa mi pocas letu rozdelili. Mozes mi pls. poradit ako to mam vyriesit??? dik.
PS. a nemas daku malu smerovku ja mam na wh ovela vacsiu...
dik.
Stříďák mi zbyl i s ložem z jiného modelu (o něm jindy) vlastní konstrukce. Zástavba proběhla do úplně nový stavebnice a tak stačilo udělat drážku pro lože a maličko ořezat výstupky jinak držící 400 motor. Ani jsem to moc nelepil. Zatím nemá chlazení, ale nehřeje se. Chlazení kokpitu je myšleno tak, jak je patrné z obrázků - vstup je jasný a výstup je opravdu na obou bocích. Vzduch prochází přes všechny důležité komponenty - Baterky a régl. Je to dováženo asi 20g olova vespodu v čumáku. Šachta-olovo-vlepení kousku EPP. Další úpravou bude vybavení kabiny neodymovými magnety, protože jsem už ulámal zámečky. ES už má taky několik ran a sundávání ze stromu. Vždy stačilo vyměnit baterky a letět.
Chlape, vypadá to výborně... Jak jsi tam upevnil ten střídák? A to chlazení - vzuch odvádíš bokem? Líbí se mi to, mám Wild Hawka (jediný, čím se můžu pochubit - je 5ti kanálovej, udělaný má flaperony) a chystám se ho podobně upravit... A jak jsi na tom s vyvážením? Motor je teda lehkej, jasně, ale stačí to Li-Po v čumáku vyvážit? Dobrá inspirace, díky...
Honza