F3D Mace Race R2 Shark
Parametry
Výrobce: Vlastní stavba
Vrtule: GFK 200/160
Motor: MVVS 6,5 GRRT ABC
Elektronika: Sanwa
Serva: Futaba
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Tak to byl v roce 1985 můj první start pylonového speciálu F3D. Model konstrukce J. Bílého jsem postavil ve dvou exemplářích. Trupy tenkrát dělal Vašek Buriánek. Pro jistotu jsem pro první start použil vrtuli KP 240/170. Model s ní letěl svižně, ale rozhodně né zběsile, jak jsem se obával po zkušenostech z "malé kategorie". Celkově lze říci, že opravdu velký pylon se řídí podstatně snáz než malý. No ještě k složení zkušební komise, které bylo vskutku representativní. Motor ladil Jarda Stočes, tehdy jeden z nejúspěšnějších autíčkářů. Přihlíželi Viktor Kučera a Honza Heyer, ten je trochu schovaný za mnou, takže jsem měl opravdu trému, ale dopadlo to výborně.
Komentáře
Je potřeba si uvědomit, že etér nebyl tak zamořen jako dnes. No a je tu jistá podobnost s přistáním na měsíci a nebo Kašparovým letadlem, já bych do něj dnes také nesedl.
Neskutečná nádhera !!!! ale stále si nedokážu představit jak se s takovouhle stihačkou mohli lítat bez 2.4 ??????
Nazdar Milane,
Koukám že máš taky pár pěkných vzpomínek na domácí letiště. Jak je vidět hlavní ladič a motorář J.Stočes asi nikdy nezklamal a co dodat k pilotu kamikadze, B.Hudeček, snad jen aby si dal trochu víc majzla když lítá.
PB.
no co dodat, prostě důkaz že i účelovej letoun může bejt krásnej :)
Máš jeětě plánek mnebo dokumentaci k tomuto pylonu nebo fotky?
Co se týká rychlosti, v té době byla změřena maximálka na Mělníku 270 km/h modelu Mustang M. Vrágy, můj Shark byl pomalejší.
Zálet a veškeré treninky byly na Vodochodském letišti, bylo to mé mateřské letiště.
Nezalétával jsi ho v Aeru na letišti?
Hmmm, elipticke křídlo skoro jako od Spitfira! :)
krasna ziletka ... musel to bejt solidni masakr, podarilo se nekdy merit rychlost ? uz tenkrat to litalo 300 nebo mene ?